maandag 2 juli 2012

Bijna nieuw beenmerg

Dinsdagavond heb ik mijn eertste gift prednison gehad, daar merkte ik verder weinig van.

Woensdag heb ik mijn eerste medicijn gekregen, ATG, dat is geen chemo maar helpt wel bij het afbreken van de witte bloedcellen. In de ochtend had ik weinig last van de ATG. 's Middags kwam een vriendin van mijn moeder op bezoek en kreeg ik hele erge hoofdpijn. Nadat ik wat had geslapen en paracetamol had gekregen was de hoofdpijn weer weg.
's Avonds kreeg ik nog koorts van de ATG, maar met wat koortsonderdrukkende medicijnen was dat snel verholpen.

Donderdag kreeg ik weer ATG, maar ook chemo. Daarvan merkte ik dit keer weinig. 's Middags heb ik mijzelf op de tv-zender mogen bewonderen, ik had gewonnen bij een prijsvraag en een doolhofspel (ik was de enige deelnemer, dus het was weinig verrassend). Mijn prijzen waren een seizoenbox van de tv-serie Friends en twee tekeningetjes gemaakt door een Leidse schilder.

Vrijdag kreeg ik ook weer de ATG en de chemo. In de ochtend kwamen er ook nog drie vrienden van school langs en mijn mentor. Van mijn mentor kreeg ik mijn rapport, ik ben over :)
Verder wat met mijn vrienden gekletst, ze moesten helaas al vrij snel weer weg.

Zaterdag kreeg ik weer ATG en de chemo. Dit keer was ik later op de dag wel wat moe en heb ik overdag dan ook maar een uur geslapen. Daarna was ik weer wat fitter.

Zondag kreeg ik de laatste gift ATG en de laatste gift chemo voor eventjes. Ik krijg namelijk na de transplantatie nog 3x een chemokuur. In de middag kwamen mijn oma en een tante op bezoek, ik was alleen eerst wat moe en heb dus eerst maar wat geslapen. Daarna was ik weer een stuk fitter.

Vandaag even geen chemo of iets dergelijks. Helaas wel een sonde ingekregen zodat ik wel genoeg te eten binnenkrijg, mijn eetlust is namelijk bijna helemaal weg. Er zit wel een voordeel aan, ik hoef de vieze drankjes niet meer te slikken, die gaan gewoon door mijn sonde. 's Middags een film  gekeken met mijn zus: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides.

Morgen krijg ik mijn nieuwe beenmerg, een spannende dag dus en daarna afwachten hoe het gaat.

7 opmerkingen:

  1. Heel veel succes Leron, morgen. We denken aan je en we bidden voor je! Wat fijn dat je over bent. Waar haal je dat vandaan?
    Die seizoenserie van Friends willen ze hier graag een keer met jou bekijken. Een favoriete serie hier!
    Hou je taai, we hopen je zaterdag te zien.

    Groet,
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Leron, duidelijk verslag en spannend morgen! Leuk dat je over bent, pfff knap hoor en fijn dat je bij dezelfden in de klas blijft als je weer naar school mag/ kan.

    Ik heb het er al met Irma, mijn vriendin, over gehad en die reageerde gelijk heel enthousiast en wil je graag rondleiden in de dierentuin/ koele knuffels, wanneer maakt niet uit! Volgend jaar is ook prima

    Wil je nog een album en een paar doosjes met nieuwe plaatjes om uit te zoeken en in te plakken?. Ik heb 6000 pakjes gekregen in nieuwe gesealde verpakkingen. Ook al hou je misschien niet van voetbal is het misschien toch leuk om te doen zo'n Panini boek vol te plakken.

    Ja zo'n roze kaart zul niet niet sneel weer krijgen maar het is wel een leuke/ lieve kaart toch!

    Heel veel sterkte morgen en je hoort weer van me,

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte vandaag man! groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Leron,

    was het zwaar gisteren? Weer een stap gezet, hoelang moet je nu nog alleen liggen?

    gisteren was bij ons kleinkinder dag, erg vermoeiend maar zo leuk. Ze komen meestal 1 dag in de week een hele dag, dan gaat Anne thuis schoonmaken en wat leuks met een vriendinnetje doen. Voor Guus hadden we een watertafel neergezet naast de zandtafel. Op een gegeven moment, dat snap je al, was er veel modder. Hij liep lekker in zijn blote billen en ging toen zijn hele lichaam insmeren met modder. Zo jong en dan al modderbaden nemen, haha. Daarna was hij het zat en terwijl wij even in de kamer waren pakt hij de watertafel vast en tilt hem op om helemaal leeg te kiepen. Lijkt wel op Pipi Langkous: zo klaar, was zijn reactie.

    Ik ben bezig met de voetbalplaatjes uit te zoeken en op nummer te leggen voor post voor kanjers. Geen gezicht in de kamer, rond de bank staan tafeltjes en dozen vol met plaatsjes er op en daar tussen in zit ik.


    Knutselen schiet er wel iets bij in maar zonder dat kan ik niet. Wist je trouwens dat ik ook een blog heb? cobyskaartenenatcs.

    Komt Tom, je vriend, snel een keer langs? Zou ik wel heel leuk voor je vinden.

    Vandaag moet ik naar de reumatoloog in Utrecht, ik doe ook mee met een onderzoek en daarvoor moet je dan steeds allerlei vragen invullen en bloed en urine afgeven, dat slaan ze op en doen ze onderzoeken mee. Kleine moeite, drie kwartier voor de arts heb je dan dat gesprek. Verder vandaag niets bijzonders.

    Kwispel ligt al lekker in de tuin, dat vindt ze heerlijk. de vogels zijn ook alweer aan het eten en ik ga zo mijn 1o minuten fietsen:Joehoe!

    Leron sterkte en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Leron

    We hopen dat alles goed gegaan is met de beenmerg transplantatie. Het zal wel een hele ingreep zijn.
    Als wij dit schrijven is het al achter de rug. Sterkte en we hopen dat het nu gauw beter met je gaat!!

    Klasse dat je, ondanks je ziekte, toch over bent gegaan, daar moet je wel een kanjer voor zijn. Leuk dat de menstor dit persoonlijk kwam vertellen.

    Groeten Klaas en Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede-donderdag Leron,

    gaat het met je? Ik kan me er wel wat bij voorstellen, je mag wel trots op jezelf zijn, je gaat het gevecht tegen die Leuke/ stomme Mie niet uit de weg. Prachtige woordspeling vind ik het trouwens.

    Ben je al bezig met een nieuwe uitdaging of is de kaart nog niet binnen?

    Kwispel krijgt elke morgen een half broodje met leverworst, dat eet ze het liefst buiten op. Eerst de leverworst er af, dan loopt ze naar binnen om te kijken of baasje, die bezig is met het ontbijt, nog iets lekkerders heeft. Ondertussen vallen de musjes het brood aan en beginnen dat met z'n allen op te eten. Kwispel ziet dat gebeuren, loopt rustig naar buiten, de mussen vliegen op en heel kalm pakt ze haar broodje na eerst even geroken te hebben en gaat het liggen opeten. Zonder geweld, geblaf of wat dan ook wordt de rangorde in de dierenwereld in het klein voor mijn ogen bepaald. Wat is de natuur toch prachtig! Mensen kunnen er van leren. Ik hang zo wel wat bolletjes op voor mijn kleine vriendjes:-) Oh ik zie net dat Ben de laatste gebroken beschuit al voor ze heeft gestrooid. Die had gisteren ook de pindakaas pot weer gevuld voor ze. Ik koop de goedkoopste bij de aldi en krijgen de vogels ook, erg zijn wij he? Kwispel mag ook altijd mijn bord af likken na het ontbijt, ik eet altijd 1 broodje met jam en een met honing. Die honing loop wat van mijn brood en zij is daar helemaal gek op.

    Vandaag ga ik spelen met inkt, heerlijk even nergens aan denken en gewoon doen! Heb jij nog energie om iets te doen?

    Sterkte weer en groetjes Coby

    zo jammer dat ik geen plaatjes kan plaatsen anders kon ik er een paar leuke opgooien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Leron,

    Wat een toffe oom heb jij!!!!!!!!Past de Walibi wel in je bed? Want je zet hem toch niet op de grond?????????? Haha ik zie je al liggen, links stamper en rechts de Walibi en jij in het midden met een big smile, Daar moest je maar eens een foto van maken. Ik ben benieuwd of je nog gratis kaartjes krijgt, zou super zijn! Die oom heb jij natuurlijk plat geknuffeld!

    Heb jij trouwens ook een kralenketting met voor elk iets wat ze met je doen een kraal? Zal wel erg lang zijn inmiddels dan.


    Lukt het nog om een uitdaging te bedenken of zal ik deze keer zelf iets bedenken? Snap het hoor als je geen energie hebt om mail te beantwoorden.

    Vandaag beginnen hier de schoolvakanties, zal het weer stil worden in de buurt!


    Nou MacLeron, sterkte weer, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen