dinsdag 26 juni 2012

Wand dicht

Zaterdagavond voorlopig voor het laatst naar de daktuin gegaan. Samen met mijn zus weer gebiljart. Heb mijn zus één keer verslagen. Daarna weer terug naar de afdeling gagaan. Op de afdeling genoten van mijn laatste uurtje vrij voorlopig. Om tien uur ging toen helaas de wand dicht en lag ik echt opgesloten. Dat vond ik erg jammer.

Zondagochtend beetje gaan wennen aan de wand, heb nu een aantal regels waar ik me aan moet houden.
- De grond is vies, daar mag ik niks van oprapen.
- Ik mag niet met mijn voeten op de grond, dat mag alleen als ik pantoffels aan heb.
- Ik mag geen chocola meer :(
- En bijna alles (papier meestal niet) moet eerst worden gedesinfecteerd met alcohol voor het mijn kamer in mag.
Mijn ouders, broer en zus mogen alleen achter de wand met een schort voor, handschoentjes aan en een mondkapje voor. Dat ziet er echt geweldig uit, volgens mij wordt het echt de nieuwste mode. ;P
Gelukkig mag ik een uur per dag naar de jongerenkamer, dat is een aparte kamer met een Wii, een tv, computers en spelletjes. Bijna alles moet alleen gedesinfecteerd worden voor het aan mag raken.

Zondagochtend mijn pillen ingewisseld voor een drankje, dat ik drie keer per dag moet nemen. Dat drankje is gewoon smerig, en dat blijft het ook, zelfs als je het mengt met wat pure limonadesiroop.
's Avonds naar de speelkamer gegaan en daar met mijn zus en mijn broer en moeder die net waren aangekomen met de Wii gespeeld. Na een tijdje gingen mijn broer en zus weer naar huis en speelde ik samen met mijn moeder op de Wii

Maandagochtend is er weer niet echt veel gebeurd, in de middag kwam er een TV-ploeg van de tv-zender van het ziekenhuis om mij te filmen terwijl ik over mijn hobby vertelde. Ik heb ze daarom wat verteld over mijn LEGO Mindstorms die ik heb meegenomen naar het ziekenhuis, ik moest er zes zinnen over vertellen, terwijl ik telkens naar iets anders moest kijken. Ondertussen was mijn oom ook gekomen, hij heeft de opnames gefilmd met zijn camera. Tegen de avond ging mijn oom weer weg. Wat later weer naar de jongerenkamer gegaan, daar eerst met de Wii gespeeld en daarna een spelletje gespeeld.

Vanochtend had ik een drukke ochtend, eerst moest ik mezelf wassen, tandenpoetsen etc. Daarna kwam van 10 uur tot 11 uur iemand van de educatieve voorziening (school) langs. Daarna kwam de fysio langs met de Wii, kon ik daar even mee spelen. Toen dat klaar was moest ik twaalf kaartjes openen en ophangen, waarna ik moest eten. Toen ik dacht even rust te hebben ging de wekker van mijn mobiel om te waarschuwen dat ik nog een les zou volgen met de webchair. Vervolgens mijn moeder bezig gehouden met een spelletje tot mijn tante kwam, en toen had ik eindelijk mijn welverdiende rust. Tegen de avond ging mijn tante weer weg en heb ik de laptop er maar weer bijgepakt om dit blog te typen.

Vanavond krijg ik prednison, morgen wat infusen en dan krijg ik donderdag de echte chemo.

18 opmerkingen:

  1. Hoi Leron, wat leuk dat je op tv kwam, je mag alleen wel uitleggen wat LEGO mindstorms zijn. Volgende doel voor een paar dagen weg LEGOland, zouden ze dat doen bij stichting wens, twee keer. Na deze behandeling verdienen jullie allemaal wel een verzetje:-). Prima hoor van dat boek. De kaart is af en gaat morgen op de bus, met wat geluk is hij er voor het weekend.

    groetjes coby

    ps een kleinere kaart volgende keer mag ook hoor:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby, Lego mindstorms is een set van Lego waarbij een blok kunt programmeren zodat hij uit zichzelf dingen kan doen. Het is een soort robot die werkt met sensoren.
      Stichting doe een wens mag helaas niet twee keer, maar ik ben al een keer in legoland geweest. Maar ik heb wel nog altijd stichting opkikker.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
    2. Hoi Leron,
      dan gaan we toch voor opkikker? Ik vraag niet zoveel naar hou jij je voelt, dat kan ik me wel indenken. Het is niet uit desinteresse, maar dat snap je denk ik wel.

      We zijn vanmorgen bezig geweest de kaart in te pakken, maar ik dacht opeens: die oom en tante die regelmatig bij je komen wonen die in Amersfoort? Dan kan ik het ook afgeven, gaat het sneller:-)

      Weet je al een nieuwe uitdaging? Nog niets zeggen hoor! Morgen ga ik een dagje shoppen in Maastricht. Onze jongste dochter heeft vakantie en is helemaal shop ziek. Gelukkig is ze heel verantwoord met geld dus geeft het geen problemen. Maar ze wilde moeders wel meenemen, Ben heeft gisteren een rolstoel voor mij gehaald bij de thuiszorg, door reuma gaat lang lopen niet, en ga ik alle winkels die we tegen komen met knutsel spullen afstruinen.

      Leuk trouwens die LEGO, wist niet dat het bestond. We hebben wel heel veel Duplo in huis voor de kleinkinderen. We hadden ook een Duplo trein gekocht maar die heeft hun moeder al meegenomen naar hun eigen huis:-(, jaja ik laat dat ook allemaal maar toe, te goed voor deze wereld, haha! Boven heb ik ook nog een electrische Lego trein staan, vonden onze meiden vroeger erg leuk, maar vooral Ben. Die greep alles aan om maar treinen te zien.

      Op vakanties gingen we ook altijd picknicken naast een rails, hij stond daar dan met fototoestel in de hand te hopen op langskomende treinen. Als we naar een stadje gingen parkeerden we bij een station en ging hij eerst een half uur treinen kijken. Ook was hij machinist bij de NS, is nu met pensioen. Dat vond hij in het begin wel heel erg maar is er nu wel aan gewend.

      Ik hoop echt dat je weer zo'n leuke uitdaging weet te bedenken want ik heb er echt van genoten!

      Groetjes Coby

      Verwijderen
  2. Hoi Leron, het kaartje is onderweg, special delivary heeft Ben er van gemaakt. Wat dat inhoudt? Ik zou het niet weten, ik weet alleen: hij komt er aan. Snel iets gaan bedenken!

    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Leron, heb je wat geslapen? Heel veel sterkte man! Ik ga vandaag mijn best doen om de gekste kaart van Maasticht voor je te scoren. En met Marel en Angela( dochter en haar vriendin) moet dat gaan lukken. Je ziet het wel.

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel sterkte vandaag, nou ja, misschien heb je het al achter de rug... Maar je snapt wat ik bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Leron, ging het vandaag? Wij hebben een kei gave kaart voor je gevonden en opgestuurd, je ziet hem wel verschijnen. Ik durf te wedden dat het me gelukt is een kaart te vinden die je nooit van iemand zal krijgen of hebt gehad! Ja denk daar maar eens lekker over na,

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Leron,

    ik weet niet hoe jij je nu voelt maar ik schrijf gewoon maar wat door en als je geen energie hebt om te antwoorden, dan doe je dat gewoon niet. Voel me dan niet afgewezen hoor:-), denk dan niet: Zie je wel, hij heeft niets met oude, oh nee jij vind 56 niet oud. Nou word ik in augustus 57 ben ik dan oud?

    Je hebt gelijk hoor, ik voel me niet oud en dat is wat telt.Die kleinkinderen van ons houden ons ook jong, haha. Kom oma wedstrijdje doen! Gisteren in Maastricht wat papier gekocht om kaarten voor de kleine kanjers te maken, lekkere felle kleuren en zo. Elke week maak ik er een, ook zo fijn om te doen!

    Puur egoisme hoor, die post voor kanjers, het is heerlijk om kaarten te maken met een doel, eigenlijk zou ik post voor kanjers geld moeten geven uit dank dat ze mij helpen om de dag weer door te komen. Haha, dat is natuurlijk weer lekkere humor.

    Ik heb om half 10 een afspraak dus tandjes poetsen en op mijn fietsje. Sterkte vandaag, ik slik zelf wekelijks chemo voor de reuma, natuurlijk niet in de hoeveelheid die jij nu krijgt maar in het begin had mijn lichaam daar wel moeite mee hoor, brrr. Ik dronk ook veel cola tegen de misselijkheid, gek he, maar dat hielp altijd!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby, hab de laatste dagen weinig puf om te antwoorden doordat de chemo's me zo moe maken. Heb nu weer even puf die dacgt ik, ik zal eens kijken hoe het Coby vergaan is in maastricht. Ik hoop dat je daar het rechte pad bent blijven volgen, zodat al mijn antwoorden niet voor niets zijn.
      Verder bent u nog lang niet oud, ook niet als u 57 bent, want anders beledig ik mijn vader. Verdre U ook sterkte met u reuma.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
  7. Hoi Leron

    Lees net dat je al met de chemo kuren bent begonnen. Vreselijk dat je er zo moe van wordt en misschien ook misselijk??
    Je hebt veel regels waar aan je je moet houden, ze zijn streng hoor!! Zal wel nodig zijn, je moet geen bacteriën krijgen.
    We wensen je sterkte toe!!


    Klaas en Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Leron, die reuma komt wel goed hoor, is net een lastige vlieg die je af en toe van je af wilt meppen :-). Nog geen post gehad? Wat is die bezorging in het ziekenhuis traag.......
    Ja ik ben op het rechte pad gebleven in Maastricht, hoewel. We hadden een rot rolstoel van de thuiszorg en in Maastricht allemaal kinderkopjes. Je begrijpt het al, ik hobbelde alle kanten op en die meiden hebben zich helemaal moe geduwd. Maar het was ook lachen hoor als ik weer bijna uit de stoel klapte omdat hij weer vast zat. Komen we een andere rolstoel tegen beginnen die meiden: ruilen? wij hebben een mooie rolstoel, loopt zo lekker, kort om lachen!

    Fijn he dat je zusje vandaag komt, heerlijk voor je, afleiding!

    Ik was gisteren bij een uitvoering van onze kleindochter, Maartje, 4 jaar! De dansschool waar zij bij danst is mega groot in de wijde omgeving van Amersfoort. Daarvoor huren ze een heel weekend de Flint af en treden alle kinderen op. Zij mocht op vrijdag avond, 3 dansjes. Zo lief al die kleintjes. Bij de tweede dans was er een nepbrandweerman op het podium, die vond ze zo eng dat ze hem steeds in de gaten hield en op het laatst moest huilen.

    Er waren ook groepen met jongens die streetdanse deden, heel spectaculair! Leuk was dat er daar ook 2 meisjes bij zaten en bij het gewone dansen ook af en toe een jongen, Mooi als mensen kiezen voor wat ze leuk vinden en dat niet laten afhangen van wat MEN daar van vindt. Lekker doen wat je leuk vindt.

    Straks nog even wat knutselspulletjes halen en verder rustig weekend, lekker hoor.

    Ik snap het als je te moe bent hoor om te reageren, lekker niet doen dan of alleen een smiley als je dat vervelend vind. Maar doe wat je zelf voelt, dan doe je altijd goed.

    Fijne dag vandaag met je visite, weet je wat lekker is als je erg moe bent? Boeken luisteren. Je kunt ze gratis lenen bij de blinden bibliotheek en ze hebben echt heel veel boeken

    groetjes Coby!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby,

      Ik hoor dat u je dagen wel doorkomt met u kinderen en kleinkinderen. De kaart heb ik dinsdag gekregen, hangt nu op het raam.
      Dus nu een volgende opdracht voor een kaart:
      Een collagem et allerlei boerderijdieren; ofetwel honden katten koeien paarden kittens schapen etc.
      Ik hoop dat dit niet te moeilijk is, maar dat zal tovh niet voor z'n jonge dame als u.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
  9. Hoi Leron,

    ach ja daar heb je toch kinderen voor gekregen om daar mee en van te genieten? Heerlijk hoor.

    Nou ik moet zeggen dat je creativiteit zeker niet te wensen overlaat, een boerderij met dieren. Ik ben gek op geiten, vind ik zulke leuke beesten en koeien ook zo leuk, staan zo lekker sloom te kijken. Kippen zijn ook leuk, vroeger had een buurman een haan met kippen en elke morgen kukelde die haan mij even wakker, zo leuk. Ja een beetje raar mens ben ik wel, de meesten vinden het maar niets.

    Ik ga mijn best doen en je hoort wel weer van me,

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo leron
    daar ben ik weer, of je het nou wilt of niet.
    Sorry dat ik een tijd niet meer heb gereageerd, maar dat komt omdat ik het nogal druk had.
    Ik ben nu inmiddels ook 14 dus zoveel scheelt het niet meer.
    Als de beste mag winnen moeten we hem/haar toch even halen. niet waar?
    Nou als je wilt weten wat ik allemaal had deze week let maar op:
    Woensdag: Moest de kranten doen. Naar de tandarts en nog skeeleren.
    Donderdag: had mijn verjaardag dus hele dag was er visite.
    Vrijdag: niks
    Zaterdag: naar hellendoorn met het werk van mijn verjaardag.
    maar ik stop nu want er is visite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik het goed begrijp heb je nu dus niets in je agenda staan, dus zou ik zeggen, kom langs, je kunt wel met mijn ouders bellen of je een keer mee kunt rijden.

      Leron

      Verwijderen
  11. Kan nog net: goedemorgen Leron.

    met dit weer groeit het in de tuin als ik weet niet wat. Dus vandaag eerst even in de tuin aan de gang. Oh nee we hebben geen grote tuin maar ik ben er heel blij mee. Het is een paradijsje voor vogels, elke dag geef ik ze wel iets te eten en bijna elke dag hang ik bolletjes op. We hebben een waterelement en daar komen ze drnken en badderen, zo lief! Er wonen ergens ook muisjes, waar dat weet ik niet maar zij schieten regelmatig door de tuin op zoek naar overgebleven kruimeltjes. Nou zolang ze niet in huis komen vind ik het best!

    Laatst had ik de bolletjes voor de vogels in de tuin onder een tafeltje in een emmer staan, pfffff wat een zin! Ik 's morgens de emmer er onderuit trekken, springt het muisje op mijn voet, brrrr ik ben niet zo'n held hoor dan. De bolletjes zijn verhuisd naar binnen.

    Ook voor spinnen heb ik niet zo'n voorkeur, de kleine of dunne durf ik al wel te pakken, ja wij maken niets dood als het niet hoeft. Maar die dikke met die harige poten...... Een vriendin van mij is verhalenverteller bij Dierenpark Amersfoort. Het liefst werkt ze bij de Koele knuffels, ze heeft dan allerlei, voor mij enge dieren in haar handen, spinnen, slangen en noem maar op. Als het jou wat lijkt moeten we eens zien of ze een prive voorstelling aan je kan geven, want ze kan het als geen ander. Maar ja dan moet je wel zover zijn dat je de reis aan kan en mag.


    Nou ik ben voldoende uitgerust en ga weer een stukje in de tuin doen, vanmiddag een kaartje maken voor een zusje van een kleine kanjer dan is mijn dag ook weer gevuld.

    Oh ja en de tour is begonnen, heerlijk om te luisteren als ik bezig ben met knutselen

    groetjes en sterkte man, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Leron,


    morgen the day, spannend!

    Deze jonge dame, dank je wel, heeft de opdracht af. Vandaag zal ik hem op de post doen en even een tip, lees de tekst goed! Ik probeer wel iedere keer er een totaal andere draai aan te geven dus is deze ook weer helemaal anders dan de eerste twee kaarten:-)

    Vandaag is het poestdag is huize van Willigenburg. Ik ga beneden aan de gang en Ben boven, en leuk dat ik dat vind:-(. Aan strijken heb ik echt een hekel maar dat hoeft vandaag niet, gelukkig.

    Schreef ik gisteren niet dat wij nooit dieren willen doden als het niet nodig is? Nou ik heb nu wel moordneigingen: Zit onderde muggenbulten. De vervelendste zijn die op mijn vingers grrrrrr


    Zo eerst op de hometrainer, 10 minuten fietsen, moet echt mijn conditie opbouwen, jij moet dat ook he?

    Vanmiddag kan ik alle voetbalplaatjes die over zijn bij AH ophalen voor post voor kanjers. Heb jij al een album? Wil je er een hebben, wil je een ingeplakt album dan of een doos met plaatjes plus boek dat je lekker zelf kan inplakken als afleiding. Als er tenminste genoeg over zijn dan kan ik dat wel naar jou opsturen.

    Ik wens je veel afleiding vandaag toe, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Coby

    Vandaag de kaart uit maastricht gekregen, is volgens mij zowat de enige roze kaart.
    Aan opruimen heb ik ook een hekel, maar je komt er helaas niet onderuit. Van muggen heb ik hier eigenlijk geen last, dat is een voordeel.
    Ik moet ook iedere dag 10 min op de hometrainer, om toch in beweging te blijven.
    Z'n privevoorstelling in dierenpark Amersfoort lijkt mij erg leuk, is helaas waarschijnlijk pas volgend jaar dat er heen kan en mag.

    Groetjes Leron

    BeantwoordenVerwijderen