dinsdag 19 juni 2012

In Leiden

Ik ben gisteren met mijn ouders in Leiden aangekomen. Al snel zat ik in mijn kamer met geweldig uitzicht op het gebouw naast me. In de kamer hebben de tassen uitgepakt, daarna veertien buisjes bloed af laten nemen, bijna 50 mL. In de middag kreeg ik een longonderzoek. Later mocht ik nog het ziekenhuis uit en even naar het Ronald McDonaldhuis. Daarna ging mijn vader naar huis en ging ik met mijn moeder Levensweg spelen. Daarna gingen we naar de daktuin (een plek op de zesde verdieping waar kinderen in een binnen- en een buitengbied kunnen spelen). De daktuin was voor mij afgehuurd, omdat ik in verband met ziektes niet daar zomaar met andere kinderen naartoe kan gaan. Samen met mijn moeder geweldig goed gepoolt. In een uur tijd bijna twee potjes gespeeld, ik had er een gewonnen. Toen ik weer op mijn kamer was de eerste medicijnen gekregen. Een pil die ik thuis ook al slikt (2x keer per dag), drie extra pillen (3x per dag), een drankje om mijn darmbacteriën te doden (3x per dag) en een soort zalf die ik op mijn tandvlees moet smeren (3x per dag). Daarna, nadat mijn moeder naar het Ronald McDonaldhuis was gegaan, heb ik nog even gelezen en daarna gaan slapen.

Vandaag moest ik naar de cardiologie voor een ECG-scan en een hartecho. Eerst een ECG gemaakt. Daarna kwam mijn zus. Vervolgens kreeg ik een echo van mijn hart. Dat was wel leuk en interessant, mijn hart gezien van binnen en mijn bloed horen stromen. Daarna bleek dat mijn ECG niet goed gemaakt was, dus mocht die weer opnieuw. Even de verpleegkundige erop gewezen dat het rode kabeltje rechts moest, en dus niet links. Daarna gehoord dat zaterdag de wand dichtgaat, maar dat ik wel met eventueel bezoek in de jongerenkamer mag gaan zitten als die leeg is, ook als de wand in mijn kamer dicht is.
 's Middags scans gehad van mijn hoofd voor de holtes, een scan van mijn longen en een scan van mijn linkerhand voor de groei. Om vijf uur mijn eten gekregen, dat smaakte nog wel. Daarna mocht ik weer naar buiten, lekker een uur in de tuin van het McDonaldhuis gezeten. Daarna ginggen we weer naar de daktuin, maar daar was helaas het leuke spul opgeruimd. Daarom maar weer terug gegaan naar mijn kamer waar ik dit blog maar ging schrijven. Daar ben ik nu bijna mee klaar, ik schrijf binnenkort wel weer.

Mijn adres in Leiden is:
Leron Kok
LUMC
Postbus 9600
Afd. Kindergeneeskunde J6-P, IHOB-Boxen
2300 RC Leiden

8 opmerkingen:

  1. Hoi Leron,

    bij toeval ben ik op je blog gekomen. Ik ben Coby, een oude vrouw van 56, haha maar desondanks ben ik nog jong van geest. Wat goed dat je probeert bij te houden wat je overkomt. Fijn dat je adres erbij staat, zal een kaartje voor je maken, dat doen oude vrouwen van 56 moet je weten:-(. Ik zal proberen om er een stoere van te maken, wens me maar sterkte daar mee. Ik zal een volger van je worden, heel veel sterkte man en ik lees je volgende blog!Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat u een kaartje wil sturen, kaartjes ontvangen vind ik altijd leuk,ook van 'oude' vrouwen ;D
    Grappig dat U mijn blog heeft gevonden en veel sterkte met de kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die sterkte van jou heeft geholpen, de kaart is af. Nu alleen nog de vraag of jij hem goedkeurt. Morgen gaat hij op de post dus met een beetje mazzel is hij er zaterdag. Maar met de post weet je het nooit tegenwoordig:-)
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey leron,
    hoe gaat het
    ik zal nog wel een keer komen hoor, wees maar alvast bang want ik ga je dan inmaken met poolen. ha
    Maar weet jij al wanner je klas naar leiden gaat. Want dan is mijn moeder ook maar weer gerustgesteld. Het klinkt alleen wel een beetje raar een daktuin binnen?
    Ik kon ook wel lezen wie hier nou de expert was bij de ECG scan, de rode draad toch maar rechts.
    Wel jammer dat de wand zaterdag voor jou dicht gaat.
    Maar waarom wordt er eigenlijk alleen maar een scan gemaakt van de linkerhand voor de groei, klinkt namelijk niet heel logisch (terwijl dat het vast wel zal zijn).
    Trouwens weet je zeker dat de daktuin was afgesloten door jou ziekte, lijkt me logischer dat het gewoon komt doordat jij zo beroemd bent geworden door de tv.
    Wat bedoel je met de leuke spullen (nogal een vage omschrijving van leuke spullen:).
    Ik ben blij dat je het adres hebt gegeven, ik zou het anders nooit onthouden hebben.
    Aangezien je niks hebt verteld over het potje levensweg met je moeder kan ik aannemen dat je verloren hebt, nietwaar?
    ik hoop dat de kaart van coby leuk wordt ( of moet ik het anders formuleren en zeggen "was" er van uitgaand dat het nu maandag is:).
    ik denk dat ik nu bijna wel klaar ben met mijn "brief".
    Ik hoop dat ik je snel genoeg weer zie om jou even blij te maken voor een tijdje totdat ik jou versla.
    Groeten een vriend (tom)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, mij inmaken, ik maak jou in, dik. Of het poolen lukt weet ik niet, want dat moet ik speciaal reseveren en ik mag er niet heen als de wand dicht is. Met levensweg zal ik jou wel dik inaken, want ik heb toevallig wel van mijn moeder gewonnen.
      Ik weet niet wanneer de klas hier komt.
      De daktuin is grotendeels gewoon binnen, maar er is een stukje dat ook buiten zit, daarboven is dan verder niks gebouwd.
      Aan de handen kun je goed zien hoe ver het met de groei staat, en omdat veel mensen rechthandig zijn is er een keer afgesproken dat ze naar de linkerhand kijken voor de groei.
      Het leuke spul waren de poolspullen en de tafeltennisspullen. En inderdaad, je bent achter de waarheid gekomen, ik ben intussen z'n beroemdheid dat ik me niet zomaar tussen het gewone volk kan vertonen, want dan krijg ik een lamme hand van al die handtekeningen die ik uit moet delen.
      Dus kom maar gauw langs, dan zal ik je weer eens even gaan inmaken.

      Verwijderen
  6. Hoi Leron, vandaag gaat de wand dicht. Wat dat inhoudt weet ik niet, ik denk dat je dan alleen komt te liggen ivm besmettingsgevaar. Lijkt me heel vervelend, als jij het leuk vindt kan ik regelmatig wel wat kletsen tegen je op je blog, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten. Geef zelf maar aan wat prettig voor jou voelt.

    Jij hebt een poes toch? Wij hebben een hond, een jack russel. Heel lief rustig beestje tot zij een hond tegenkomt die kleiner is en nog banger dan dat zij is. Dan is ze fel. In het begin liep ze los, wij wonen in Hoogland en daar is veel groen in de buurt dus dat kon prima. Maar nu ze een paar keer zo uitviel naar een ander hondje loopt ze vast aan de riem, jammer dat ik hier geen foto van haar kan plaatsen want ze heeft zo'n leuk koppie. De ene kant is wit en de andere zwart. Ze heet trouwens Kwispel en doet haar naam eer aan, ze heeft een prachtige pluimstaart.

    Nou jongen sterkte voor vandaag en geef aan he of je op dit geleuter van mij zit te wachten.

    Oh ja, ik moet even boete doen: ik heb in het begin een klein beetje gelogen. Jouw naam zag ik in een oproepje van je moeder op Post voor Kanjers. Ik wist niet of jij wist dat ze dat oproepje had gedaan en wilde het niet verklappen door dat te zeggen. Toen ik dat oproepje zag dacht ik, ja hoe oud is Leron????????? Een kaart sturen naar iemand van 4 is anders dan naar iemand van 14. Daarom ben ik gaan googlen en kwam ik op jouw blog. Zo dat is er ook weer uit, het was dus een leugentje om best wil. Wat een slecht mens ben ik he?

    groetjes Coby en een aai aan Stampertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby

      Ik heb even bij mijn nieuwe blog gezet wat de wand nu precies inhoudt.
      Ik vind het wel leuk om zo eens wat te kletsen, zo kan ik u weer op het goede pad brengen en houden.
      Thuis hebben we wel meer dan een kat en ook wat kittens. Ik heb ook een hond, Tinka, en die is ook erg bang, maar ook heel erg lui en dik.
      Hoogland kennen we wel een beetje...

      Groetjes van Leron en een aai aan Kwispel

      Verwijderen