zaterdag 16 juni 2012

Bijna naar Leiden

Afgelopen zondag had ik 's middags geen koorts meer. Helaas moest ik nog wel in het ziekenhuis blijven omdat ik pas naar huis mocht als ik een paar dagen koortsvrij was. Maandagavond mochten ik en mijn broer allebei een camera bedienen tijdens een spelshow voor de kleine kinderen op de afdeling. De show ging erover welke van de twee groepen het slechts kon zingen, wie de gekste bek trok en nog wat van dat soort dingen. Mijn broer en ik mochten dat allemaal filmen. We kregen de instructies via een koptelefoon en we kregen hulp van de echte cameramannen. Het was leuk om de camera te bedienen, maar ook wel spannend, want alles kwam live op de kinderafdeling op tv. Na een half uur achter de camera te hebben gestaan was ik wel moe en had ik last van mijn benen, maar verder was het wel leuk. Dinsdagmiddag mocht ik gelukkig weer naar huis, thuis niet echt veel gedaan, maar wel lekker geslapen in mijn eigen bed. Woensdag moest ik vroeg opstaan, want we moesten om half negen in Groningen zijn. Na een uur konden we weer naar huis. Thuis had ik een uurtje rust, daarna moesten we met het hele gezin voor een gesprek met een psycholoog naar Leiden. Dat gesprek ging over hoe we alles wat we te verduren krijgen verwerken, of we veranderd waren enz. Na het gesprek hebben we nog gekeken in het Ronald McDonaldhuis, dat ligt een paar minuutjes lopen van het ziekenhuis. Het huis zag er goed uit, je kunt er koken, eten, slapen en tv kijken. Na het huis te hebben gezien was ik onderhand erg moe. Toen we 's avonds thuiskwamen gauw wat gegeten en daarna lag ik al om acht uur op bed. Donderdagmiddag heb ik chocolade fondue gehad en is er een vriend langsgeweest.Vrijdagochtend voorlopig voor het laatst op de poli geweest. Mijn 93ste en tevens laatse arseenkuur gehad. In de middag kwamen er vier vrienden langs en twee mensen van de kerk. Een van de kinderen van de twee mensen van de kerk heeft met mij in gedachten de Alpe d'Huzes gefiets en bewandeld. Ik dacht dat de de twee mensen van de kerk gewoon op visite kwamen, maar het bleek dat ze in de kerk drie weken lang een collectebus voor mij hebben neergezet. Zo hebben ze veel geld ingezameld voor mij en de rest van het gezin. Ik heb een digitale camera gekregen en voor het hele gezin hebben we elektronisch levensweg gekregen, twee denkspelletjes, twee boeken en nog meer. Dat was heel erg leuk. Levensweg hebben we gelijk uitgeprobeerd, het is een heel leuk spel. Vanavond hebben we lekker gegourmet. Morgen komen de neefjes langs en dan ga ik overmorgen helaas naar Leiden.

2 opmerkingen:

  1. hallo leron hoe gaat het nu daar in Leiden, want je bent er nu 2 dagen.
    Vind het wel jammer heb nu niemand om mee te spelen op vrij(e)dagen.
    Heb je al vaak spelletjes gespeeld, of zit je achter je ipad.
    Ik hoop dat je geen complicaties krijgt zodat je mooi weer tijdens de vakantie thuis bent.
    Ik hoop ook dat je nog veel bezoek krijgt zodat je je niet meer hoeft te vervelen.
    Ik ga nu stoppen hoor want ik weet niets meer om je toe te wensen.
    Groeten tom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tom,
      Gaat nu wel hier in Leiden, krijg helaas al wel medicijnen. Op je vrije dagen moet je, als je gezond bent, maar gewoon even hier langskomen, anders kun je mijn ouders wel een keer bellen om mee te rijden. Verder hoop ik ook dat ik snel weer thuis ben. Ik spreek je nog wel, tot ziens.

      Verwijderen