zaterdag 23 juni 2012

Onderzoeken

Afgelopen woensdag heb ik weer allerlei onderzoeken en gesprekken gehad. In de ochtend moest ik naar de anesthesist, daar heb ik een voorbereidend gesprek en onderzoek gehad over de Hikhman-katheter die ik donderdag kreeg. Wat later moest ik naar de kaakchirurg, daar is een foto gemaakt van mijn gebit, dat zag er allemaal goed uit. Ondertussen werd er op mijn kamer een hometrainer (een fiets) neergezet, daar kan ik op fietsten zodat ik toch in beweging blijf. Ook kreeg ik een Wii-afstandsbediening. Als de wand dan dicht is, kan er aan de andere kant een Wii worden neergezet zodat ik daar ook mee kan spelen. Aan het eind van de ochtend moest ik nog naar de endocrinologie, daar werd gekeken hoever ik al in de pubertijd zit.
In de avond weer naar de daktuin gegaan, daar weer leuk gepoold tegen mijn moeder, dat ging weer echt geweldig ;D.

Donderdag moest ik nuchter zijn, want ik kreeg mijn Hikhman-katheter. Dat is een lijn die aan de ene kant in een ader bij mijn hart wordt gestopt, dan onder mijn rechterschouder het lichaam uitkomt en zich daar vertakt in twee slangen. Via die katheter kunnen ze mij dan bijvoorbeeld antibiotica en chemo tegelijk geven. Om 10:00 werd ik in slaap gebracht en om 11:30 lag ik op de uitslaapkamer. Daar heb ik nog een tijd liggen slapen. Ook later, toen ik weer naar mijn kamer was gebracht heb ik nog een tijd liggen slapen. In de avond werd mijn VAP-naald eruit gehaald, daardoor kan ik weer wat beter slapen.

Vrijdagochtend gebeurde er niet echt veel. In de middag kwamen mijn oom en tante op bezoek. Ze hadden wafels met slagroom en aardbeien meegenomen, en die vonden mijn vader en zus wel erg lekker, dus wie nu op bezoek komt moet dat toch echt gaan overtreffen, volgens mijn vader en zus dan. We kregen ook nog twix en m&m's. Die moeten nog snel op, want als de wand vanavond(zaterdagavond) dichtgaat, mag ik helaas geen chocola meer :(
Die middag kreeg ik ook mijn laatste onderzoek, een CT-scan van mijn neus en longen. De arts vond helaas dat er een contrastvloeistof moest worden ingespoten. Dat gebeurde via een infuus in mijn elleboog, dat was erg pijnlijk. Na afloop van de scans even de beelden bewonderd en daarna weer naar mijn kamer. Tegen de avond kwam de arts langs, die had het behandelschema klaar en wat uitslagen. Alles ziet er goed uit, ook mijn beenmerg en lumbaal (hersenvocht). Woensdag begint de chemotherapie en dinsdag 3 juli krijg ik mijn nieuwe beenmerg. Mijn nieuwe beenmerg matcht goed.
In de avond met mijn vader en zus gepoold, eindelijk eens geleerd van mijn vader hoe het nu moet, ik hou nu eindelijk de keu eens goed vast.

Vandaag mijn laatste vrije dag voorlopig, vanavond als ik ga slapen gaat de wand dicht. (Ik slaap in een eenpersoonskamer met een sluisdeur. De kamer kan met een glazen wand in tweeën worden gedeeld en dan mogen alleen vier verzorgers en ziekenhuismedewerkers bij mij achter de wand komen. Ze moet dan een apenpakkie aan, dat bestaat uit een schort, een mondkapje en handschoenen.)
Vanavond nog een keer naar de daktuin en daarna mijn box in.

20 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Leron, de eerste dag in de box. Je hebt weer een heel levendig verslag gemaakt van de afgelopen dagen. En nu gaat het beginnen!

    Ik was vanmorgen al om half 4 op, onze kleinzoon Guus is hier een nachtje aan het logeren en slaapt dan bij ons op de slaapkamer. Krijg ik een lekkere hoestbui, dacht maak dat mannetje zo wakker laat ik maar naar beneden gaan, Zat ik om half 4 bubbles te schieten, lekker dan. Ben later maar even met een dekentje op de bank gaan liggen, ik ben 1.80 en de bank 1.20 maar heb nog even lekker geslapen.

    Zijn de ruimtemannetjes al bij je geweest in hun beschermende kleding? Je moet ze eigenlijk rare namen gaan geven, elk een eigen en dat zien te onthouden. Zoiets als knukkerie, nee niet echt een buitenaardswezennaam. Jij hebt genoeg humor om zelf betere te bedenken.

    Guus gaat nu zandkasteel kijken, hij is 2 1/2 jaar, heeft een zus van 4, Maartje, en een broertje van 10 maanden Bob. Wij zijn heel gek op die kinderen en ze wonen om de hoek dus zien we ze dagelijks! Geweldig, zijn we heel blij mee, Oei oude vrouwen geklets, sorry.:-)

    Kwispel ligt nog in diepe slaap, hij is 10 jaar dus begint wel een ouwetje te worden. Nou man sterkte vandaag met alles, groetjes Coby.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Leron

    Van je ouders je adres en het blogadres gekregen. Wat schrijf jij levendige verhalen, al zou de inhoud iets minder heftig moeten zijn.
    Dit is een hele opgaaf, zolang in de isoleer. Ik hoop dat je internet en telefoon hebt zodat je wel contact met je ouders, broers en zus en vrienden kunt maken.
    We wensen je heel veel sterkte toe en een kaart is onderweg!!!

    Groeten Klaas, Marianne, Dedmer en Bernou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo leron,
    Je hebt nu dus een hometrainer, niet echt iets voor jou volgens mij.
    Dus je krijgt nu ook een wii op je kamer hebt, kunnen we mooi samen online. of natuurlijk niet.
    het poolen ging geweldig voor je moeder of voor jezelf?
    jammer voor je dat je geen chocola meer mag.
    Maar Leron je weet toch wel dat ik niet je moeder ben, dus ik ga jou wel in maken bij levensweg. Maar je mag wel hopen dat je mij gaat verslaan
    Jammer voor je dat de wand nu dicht is, je wordt nu vast heel eenzaam.
    Dus je moest naar de uitslaapkamer, vond je vast niet erg.
    vrijdagochtendd gebeurde er niet veel, wat bedoel je daar mee bij jou gebeurd nou eenmaal heel veel, is het niet.
    Dat jou zus en vader de wafels met slagroom en aarbei lekker vonden, betekent dat dat jij ze niet lekker vond of heb ik het nu verkeerd.
    Dat is opeens een sprong van vrijdag naar zaterdag, zonder alinea? Dat ben ik niet van jou gewend.
    Leron ik begin nou toch wel een beetje bang te worden, omdat je allemaal infusen hebt gekregen.
    Maar wat vond je nou eigenlijk pijn doen contrastvloeistof of het infuus.
    Nou veel sterkte
    tom(alweer)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoezo is een hometrainer niks voor mij, ik ben hartstikke sportief, kijk maar naar het biljarten dat geweldig ging voor zowel mijn moeder als mij. Dat sprankje hoop dat je hebt voor levensweg kun je maar beter opgeven, ik maak je dik in.
      Vrijdagochtend gebeurde er niet veel, oftewel ik had geen onderzoeken of iets dergelijks.
      Die wafels heb ik niet genomen omdat ik er niet van houd.
      Ik zou je bril maar opzetten, want ik zie een duidelijke alinea tussen de vrijdag en de zaterdag. Verder heb ik alleen wat antibiotica gehad, dus hoef je nog niet bang te zijn.
      Het was de prik in mijn arm die bij de contrastvloeistof z'n pijn deed.
      Leron

      Verwijderen
  4. Hoi Leron

    Heel veel strekte in deze zware tijd. Ik denk aan je.
    Groetjes Yvonne

    Ps.: wat kun jij mooi schrijven. Allen wel jammer dat dit nu een verzonnen verhaal is maar dat je het echt mee moet maken. Strekte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Leron,

    is het je zwaar gevallen de eerste dag alleen? Lijkt mij wel, beginnen nu ook de chemo's? Zul je wel niet zoveel energie hebben...

    Heb je al wat namen kunnen bedenken voor de ruimtewezentjes die jou verzorgen? Leron ik ben gek op uitdagingen. Daarom dacht ik:

    kun jij mij niet een opdracht geven voor een kaart die ik voor jou moet maken. Je kunt denken aan: een onderwerp/ thema, een bepaalde kleur, een bepaalde vorm, met een afbeelding of juist niet, met tekst noem maar op. Ik weet niet of jij dat leuk vindt, jij bent dan wel de jury, je kunt daar natuurlijk ook je familie bij gebruiken, ok bij het bedenken van een opdracht mag dat ook :-).

    Niets moet he? ik bedenk iets waar jij misschien even wat afleiding aan kunt beleven tijdens je isolatie. De eindprijs? Als dank om mij van de straat en op het goede pad te houden: chocolade naar keuze wanneer jij dat weer mag! Deal?

    Sterkte man, je hoort weer van me, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby

      Valt nog wel mee hoe zwaar het nu is, chemo's zijn nog niet begonnen, die beginnen donderdag pas.
      Dat van de kaart lijkt mij wel een leuk idee, dus de eerste opdracht: een wat grotere kaart met het mooie landschap van Hoogland, met de martinustoren op de achtergrond en kwispel op de voorgrond. Dan zal ik deze kaart aan het raam hangen, heb ik tenminste een mooi uitzicht.
      Dat moet zo toch een leuke kaart worden lijkt mij.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
  6. he he he dat is niet eerlijk, ik dacht uit respect voor de ouderdom begint hij rustig aan, laat je me gelijk zweten! Ok ik ga de uitdaging wel aan! Ga eens rustig denken hoe ik dat ga aanpakken

    leuk hoor!groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb respect voor de ouderdom, maar 56 is toch niet oud. En ik moest u van de straat houden, dus nu heeft u voorlopig iets te doen. En zo moeilijk is de kaart toch niet, kan nog wel veel moeilijker kaarten bedenken.

      Groetjes Leron

      PS:Bent u een echte Hooglander of een import-Hooglander. Want mijn oom kent de historische kring Hoogland.

      Verwijderen
  7. Een ras echte Amersfoortse en sinds 1992 wonen we in Hoogland en willen we er nooit meer weg. Ik begin wel spijt te krijgem van mijn aanbod als ze vanaf nu nog moeilijker gaan worden:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wees maar gerust, ik KAN moeilijker kaarten bedenken, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat ook DOE.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
  8. PFFFFFF, dat valt alweer mee
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De achtergrond ligt te drogen op mijn grootste papierformaat en in mijn hoofd begint een idee zich uit te kristalliseren, nieuwsgierig? Ha, ha is ook de bedoeling...

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben inderdaad al wel nieuwsgierig, maar ik zal maar moeten afwachten.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
    2. Hoi Coby, de eerste kaart is hier vandaag aangekomen, die zag er leuk uit, dus ik ben vol vertrouwen dat de volgende kaart ook goed lukt.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
  10. Hoi Leron,

    fijn dat je hem leuk vindt, met de tweede ben ik heel ver. Wat een heerlijke uitdaging heb je bedacht, ik ben er eigenlijk al de hele dag mee bezig. Dat maakt niets uit hoor, jammer genoeg werk ik niet meer dus tijd zat:-). Frutselen is dan ook iets wat ik heel veel doe.

    Ben, mijn man, heeft treintjes, oh oh, ik bedoel treinen. Hij is bezig met een marklin diditaal baan aan te leggen in een van de slaapkamers. Op zolder heeft hij een Fleischmann analoge baan maar denkt erover om die grotendeels af te breken omdat hij er bijna niet meer komt en ik altijd klaag over ruimte gebrek:-(.

    Zelf heb ik een grote slaapkamer als hobby kamer. Ik hou hem netjes bij maar als ik met een projectje bezig ben dan is het een grote puinhoop. Project klaar? Alles opruimen en dan pas de volgende. Het is wel leuk dat we alle twee een hobby hebben die we heel erg leuk vinden, dan is er ook begrip voor elkaar.

    Heb jij een hobby? Ik heb wel begrepen dat je van lezen houdt. Ken je te Tillerman serie van Synthia Voight? Zo mooi, begint met Onder de blote hemel. Een jeugdboek hoor, het mooiste wat ik ken. Als je het wilt lenen stuur ik het wel naar je toe, kan je oom het wel een keer mee terug nemen. Dat heeft ook geen haast want ik heb het alwel 3 keer gelezen en steeds weer blijft het geweldig.
    Vanavond maak ik de kaart af, als hij bij jou is mag je een nieuwe uitdaging geven, ok? Heb trouwens best nog veel van Hoogland geleerd, brrrr wat ratel ik weer lekker door.

    Tot het volgende blogcontact! Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inhoud boek:
    Dicey Tillerman, een meisje van 13 moet voor haar broertjes Sammy en pientere James en voor haar stille zusje Maybeth zorgen als haar moeder de auto uitstapt en niet meer terugkomt. Ze besluit naar hun oudtante Cilla te gaan, want dat is, voor zover mama haar altijd verteld heeft, de enige familie die ze hebben. Het enige klein probleem, zij zijn nu in Peewauket en ze moeten naar Bridgeport wat dus ver van elkaar lag. Terwijl de kleintjes slapen gaat Dicey kijken of ze genoeg geld heeft om de bus te nemen, maar door hun laatste maaltijd hadden ze geld te kort. Dus moeten ze helemaal te voet. Ze lopen een heel eind langs Route I en slapen in bossen, op stranden, op terassen van verlaten huizen, overal waar ze kunnen dus. Na enkele dagen komen ze aan in het Rockland park, daar besluiten ze om enkele dagen te blijven. Het park lag bij een strandje waar ze vissen. Die vissen stomen ze of spiessen ze aan stokken om dan te roosteren in het vuur. Maar op een dag valt James van een rots het water in. Omdat hijzelf de slimste van de 4 is denkt hij dat het wel een lichte hersenschudding zou zijn, waardoor ze genoodzaakt zijn om nog enkele dagen te blijven. Ondertussen leren ze 2 jongeren kennen, Lou en Edie. Ze zijn wel hulpvaardig, maar toch vertrouwt Dicey het tweetal niet. Sammy steelt een aantal lunchpakketten omdat ze honger hadden, bij een van de pakketten zat er zelfs een portefuille bij, maar die moest hij terugbrengen. De dag waarop ze zouden vertrekken komt opeens de politie naar het park, gelukkig kan het viertal op tijd ontsnappen. In de haast vergeet Dicey haar kaart, ze gaat een nieuwe kopen, maar ontdekt dat ze geen geld genoeg hebben. Daarom vraagt ze of ze geen ramen mag lappen, en dat mag natuurlijk wel. Ze krijgt de kaart en een kwartje er bovenop. Maar ze hebben nog steeds niet genoeg geld om genoeg eten te kopen dus besluit Dicey de volgende dag zakken te dragen van de mensen naar hun auto. Daar ontmoeten ze een oude man met zijn kleinkind, ze dragen hun zakken en krijgen in totaal 3 dollar van de lieve mensen. Nu hebben ze geld genoeg! Ze doen hun inkopen en hebben nog steeds geld genoeg over. Maar ze komen aan een brug die ze over moeten, het enige probleem is dat er geen voetpad is, alleen een middenberm die erg smal is. Daarom nemen ze een roeiboot en varen naar de overkant. Daar slapen ze in een parkje, de kleintjes onder een boom terwijl Dicey de wacht houdt. Er passeert een man die haar wil helpen. Dicey vertrouwt hem en hij neemt Dicey en co. mee naar een eethuisje waar ze allemaal hun buikje vullen. Daarna mogen ze mee naar zijn kamer waar ze omgen slapen. Zwampie, de man, vertelt zijn kamergenoot wie de kinderen zijn en waarom ze hier zijn. Na al de leugens die Dicey de hele reis door moest vertellen, vertelt ze nu de waarheid. Stewart, de kamergenoot van Zwampie wil hun gerust naar het huis van tante Cilla brengen en daar zijn de kinderen vreselijk blij om. Maar eenmaal daar aangekomen is er niemand thuis. Ze hadden gehoopt dat hun moeder daar zou zijn, maar Dicey’s laatste restje hoop is verdwenen. Opeens komt een vrouw naar de kinderen gelopen, het blijkt niet hun oudtante Cilla te zijn, maar haar dochter. Cilla is overleden enkele maanden geleden. Ze blijven in het huis van nicht Eunice, maar alleen James heeft het naar zijn zin, hij gaat naar een goede school waar hij veel leert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby

      Leuk dat de kaart bijna klaar is, zal maar alvast wat nieuws verzinnen voor de volgende kaart. Dat boek zal ik nog over nadenken, maar ik heb hier eerst nog genoeg te lezen, dus is het nog niet echt nodig.

      Hroetjes Leron

      Verwijderen
  12. hallo leron,
    Hoe gaat het met jou?
    ik zag dat je weer op mij had gereageerd.
    Als je me alvast wil feliciteren dan kan dat nu nog. Ten minste als je wilt dat ik het nog op tijd lees.
    Sportief, jazeker met spelletjes zeker. Trouwens voor biljarten hoef je toch niet sportief te zijn?
    Toevallig leef ik niet op hoop maar uit gedachten en die zeggen toch dat ik ga winnen, maar omdat ik aardig ben wil ik jou dat sprankje hoop wel terugsturen hoor:).
    Nou leron als ik kijk mis jij toch echt je bril hoor, bewijs maar dat er een alinea zit.
    Ik dacht al, doet contrastvloeistof pijn.

    nog wat meer groeten Tom(maar dat had je al geraden niet waar)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tom

      Gaat nu nog wel goed, krijg vanavond eerste gift prednison.
      Over levensweg: moge de beste winnen, (ik dus ;D).
      Die aliea die er niet zit moet je mij maar aanwijzen, want ik zie er echt een tussen vrijdag en zaterdag.

      Groetjes Leron

      Verwijderen