zaterdag 14 juli 2012

Zere keel

Mijn tong is de afgelopen week steeds zeerder gaan doen en ook mijn keel is steeds zeerder gaan doen. Ondanks de pijnbestrijding blijft het ook erg zeer doen, sinds donderdag drink dan ook niets meer door de pijn. Ik praat ook zeer weinig omdat praten ook erg pijnlijk is voor mij.

Verder hed ik sinds donderdag helaas ook koorts, daarvoor zijn er nu bloedkweken afgenomen om te kijken of ze in mijn bloed een reden kunnen zien voor de koorts. Ook krijg ik nu antibiotica.

8 opmerkingen:

  1. Oh jongen, dat had ik niet verwacht dat jij een berichtje op je blog zou schrijven! Wat goed man! Ik las bij Seline op faceboek dat je nu een pompje hebt zodat je gelijk pijnbestrijding kunt regelen als het opkomt, hoop dat de pijn daardoor niet zo oploopt.

    Ik heb vandaag zo genoten van je kaart maken, hij is af en komt snel naar je toe.

    Sterkte en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorge Leron,

    vandaag een paar leuke klusjes te doen.

    Ben heeft voor zijn verjaardag een dagje een auto huren gekregen. Niet zomaar een auto maar een citroen 2cv of te wel een eendje. Ken jij die auto?

    Ben reed vroegu altijd eend, hij kocht elke 2 jaar een nieuwe. Goedkoop, open dakje, losse voorbank. Ja wat heb je daar nou aan zul je denken, nou als wij naar het strand gingen parkeerden we de auto, bank ging eruit op Ben z'n nek en wij hadden prachtige stoelen op het strand. Open dakje ook zo handig, zelfs een sjoelbak kon je er in mee nemen. Was ook een perfecte auto voor Sinterklaas, zijn mijter stak dan pontificaal door het dak de auto uit.
    Het liefst zou hij er nu nog een hebben alleen ze hebben een nadeel, het is net een cola blikje. Heel onveilig bij een botsing, hij kreukelt zo in elkaar. Maar een dagje er mee schommelen in de omgeving is wel heerlijk. daar komt denk ik ook zijn bijnaam vandaan, hij schommelt als een eend. Nu op Internet kijken waar we een beetje voordelig zo'n auto kunnen huren, we krijgen het wel maar dan nog....



    Verder ga ik een paar bloemen tags( van die labels) maken voor vriendinnen en zij maken die voor mij dan wisselen we die uit. Elke week gaan we dat deze zomer doen en dan elke week een ander onderwerp. Op zondag doen we ze op de post want 1 woont in de polder en een in zeeland:-)

    Ook ga ik kijken wat ik graag voor mijn verjaardag wil hebben, er is zoveel op knutsel gebied dat ik goed moet bedenken waar ik mijn geld aan uit wil geven. Als ik zomaar een hobbywinkel inloop dan wordt ik zo hebberig dat een lijstje geen overbodige luxe is. En daarnaast dan 1 of 2 dingetjes kopen die ik zie.


    Leron, ik hoop dat je vandaag een redelijke dag hebt, sterkte en tot morgen. En echt ik was blij gisteren toen ik zag dat je wat geschreven had, topper

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Leron

    Wat vreselijk vervelend dat je zo veel last van je tong en je keel hebt. En dat je weer koorts hebt. Lastig allemaal. We hopen dat de antibiotica gaat helpen. Pijn is zo verschrikkelijk vervelend.
    We wensen je sterkte en beterschap toe en leven met je mee!!

    Groeten van
    Klaas en Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Leron,

    wat goed man dat je twee ijsjes op hebt! Zou ik ook doen als ik jou was, als je dan toch iets moet dan maar wat lekkers :-(.

    Maandag, laat ik vandaag maar eens gaan schoonmaken in huis,
    hoort er ook bij. Maar absoluut geen hobby van me maar ja ons huisje moet wel schoon en opgeruimd zijn. Als de kleintjes hier zijn is het soms alsof er een bom ontploft is. Mag allemaal daar heb ik geen moeite mee maar wel weer opruimen en schoonmaken als ze weg zijn. Ben doet boven, ik beneden.


    Even een vraagje, is Tinka ook zo'n lekkere sloten hond? Kwispel wel, als we langs een sloot komen wil ze er altijd graag in. Eerst drinken en dan zich omwentelen in het vieze water, kop onder heerlijk! Als er genoeg water in de sloot staat vinden we het goed maar als het een paar dagen droog is geweest dan gaat dat water zo stinken, dat is dan echt vies.

    Donja, de hond die wat van een friese Stabij had, was echt heel erg! Als we naar het bos gingen moesten we goed op plassen letten, gewone plassen en de bosvijver was geen probleem maar: Zo'n lekkere bijna opgedroogde glibberige modderplas. Voor wij het zagen had zij hem al gezien en dan nam ze een spurt. Wij roepen, zij stond dan midden in de modderplas, keek naar ons, liet zich zakken en rolde vervolgens door die modder. Ook op de rug, dan moesten wij uit de buurt blijven want wat was er lekkerder na zo'n modderbad dan uitschudden. Dan gingen we maar weer op zoek naar een water waar ze even kon zwemmen en zo het meeste er van af kon spoelen of naar huis en onder de tuinslang. Een keer gebeurde het dat we haar stonden af te spuiten, met lauw water want anders was het zielig vond Ben, dat we een hele grote snee in haar poot zagen van zo'n 15 cm. Blijven hangen in het bos aan prikkeldraad. Dus met vieze natte hond naar de dierenarts. Ja dat was een ondeugd, maar zo lief!

    Nou jongen, sterkte weer vandaag, laat het ijs je smaken en tot morgen, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo Leron,
    ik dacht ik stuur je maar weer eens een mailtje.
    Het is wel jammer dat je nu weer zoveel pijn hebt van je keel en dat je ook weer koorts hebt.
    Ik hoop dat de antibiotica helpt.
    Ook jammer is dat je ook nog maar weinig kan praten.
    Leron waarschijnlijk zie ik je maandag wel weer, dan kom ik samen met mijn vader naar je toe.
    Doei leron groeten tom

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Leron,

    wat gezellig dat je vriend naar het ziekenhuis komt! Ik hoop dat je dan weer wat meer energie hebt zodat je even gezellig met hem kunt kletsen zonder veel pijn.

    Ik heb vast al een keer geschreven dat Ben treinen heeft. Hij is zelf machinist bij de NS geweest maar nu met prepensioen. Treinen is zijn passie en die is begonnen toen wij elkaar net kenden. Toen wij elkaar leerden kennen zat ik in het laatste jaar van de PABO, ik leerde voor juf. Ik ben niet dom maar het kwam me ook niet aanwaaien, ik moest er wel voor werken. Wel saai voor Ben. Om wat aan die saaiheid te doen kochten we een bouwpakketje van een stoomlocomotief.

    Toen hij een klein jongetje was was hij al helemaal gek van treinen. Door de woningsnood die er toen was had zijn vader 2 treinstellen omgebouwd tot woning en die stond naast het rangeerterrein in Amersfoort. Ik denk dat zijn treinenliefde toen al is begonnen.

    Het bouwpakketje was af en het leek hem wel leuk om een klein baantje te maken van een electrische trein, doen was mijn reactie, dat is leuk. Oh wat was dat een grote fout van mij, dom dom dom!:-)
    Want je snapt het al, daar bleef het niet bij, elke maand kwam er wat bij en het kleine baantje groeide uit tot een baan over de hele zolder. In het begin had ik nog een gedeelte van de zolder voor de was en spullen op te ruimen maar zonder dat ik het echt door had werd ik verdreven van de zolder. wasmachine naar de badkamer met een droger zodat ook de was niet meer hoefde te drogen op zolder. Het trapgat kwam dus ook vol te hangen met treinen.

    Inmiddels waren de kinderen groot en gingen het huis uit. En ja hoor daar kwam het: zal ik een klein baantje maken op die lege slaapkamer? Dan digitaal, een klein baantje maar hoor, dat is zo duur.......Ja, ja, een klein baantje, ahum. Als we volgend jaar naar de dierentuin hier gaan moet je maar eens kijken, hij kan nog net lopen.

    Inmiddels zit hij bijna niet meer op zolder en gaat hij een gedeelte daar weghalen. Zegt hij, voor mij, zegt hij zodat ik wat meer bergruimte heb, zegt hij. Als ik dan vraag wanneer? Oh ja nou ja dat weet ik nog niet hoor. Haha ik moet het nog zien!

    Even voor de duidelijkheid, ik vind het leuk voor hem hoor en was het eens met alles wat hij kocht en deed.

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee Leron,

    Wat vervelend dat je zo'n last heb van je keel en mond. Pijn in je keel en mond is ook zo naar! Hopelijk knap je gauw weer een beetje op. Super veel beterschap toegewenst!

    Groetjes, Lara (:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gute morgen Leron,

    heute bin ich an die grenze von Deutschland. Zo de rest in het nederlands hoor.

    Vandaag een klein berichtje, we gaan naar Millingen aan de Rijn. Een klein plaatsje achter Nijmegen aan de grens met Duitsland. Daar woont een tante van een vriendin van ons.

    Een half jaar geleden zijn we daar ook geweest en hebben toen een workshop kleien gekregen van haar, kandelaars maken. Vandaag worden ze afgemaakt en buiten in een vuur gebakken. We kregen dit aangeboden omdat Ben en Kirsten( onze vriendin) daar twee dagen hadden geholpen de tuin winterklaar te maken. Ze heeft een tuin pffff zo groot en aan het eind van haar tuin begint Duitsland. Ja een pracht plekje maar wel ver weg.

    Net zover als Friesland, haha. Dit jaar zijn we trouwens een midweek in Friesland geweest, schrijf ik wel een andere keer over.

    Vandaag een gesprek met de artsen hoorde ik van Seline, ik hoop dat ze positieve berichten hebben!!!!!!!!!!!!


    Leron, ik ga me klaar maken voor de reis( alsof ik naar Spanje moet rijden, maar voor een huismus zoals ik is het best ver), heel veel sterkte en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen