woensdag 18 juli 2012

Goed Nieuws

Sinds een klein weekje heb ik een morfinepomp tegen de pijn. Dit is een pompje naast mijn bed en als ik op de knop druk krijg ik een shot morfine, zo hoef niet eerst op de verpleegkundige te wachten.
Momenteel gaat het redelijk met de pijn, het lukt weer om ijskoud water en raketjes te nemen. Dat verzacht de pijn een heel stuk.

Afgelopen zondag goed nieuws gekregen; het leek erop dat mijn nieuwe cellen begonnen te groeien. Dit was nog niet helemaal zeker, dit zal maandag moeten worden bevestigd. Maandag bleek dat ze inderdaad groeien! Hierdoor knapt mijn mond ook weer ietsje op.

Vandaag gesprek met de arts gehad, m'n cellen groeien snel (niet te snel) en goed, doordat ze al zo vroeg beginnen te groeien is er grote kans dat het de goede cellen zijn, dus de cellen van de donor en niet mijn eigen cellen. Over twee weken wordt dit getest en dan weten we zeker welke cellen er groeien. Ook te horen gekregen dat misschien, als alles goed daat, de wand weer open mag! Eindelijk uit die verrekte isolatie (soort van). Ik lig dan natuurlijk nog steeds in een kamer met sluisdeuren maar mag wel weer poolen op de daktuin. En natuurlijk mag ik dan weer geknuffeld worden door mama en de rest. Vandaag drie vrienden/klasgenoten op bezoek gehad, dat was wel gezellig.

16 opmerkingen:

  1. goedemorgen Leron,
    dat klinkt goed jongen! Wat fijn dat de wand misschien weer open mag binnenkort. Nou jij hebt gisteren een fijne dag gehad, positief nieuws en vrienden op bezoek! Top hoor. Pas maar op als je weer geknuffeld mag worden, je moeder zal zo blij zijn dat ze je plat wil knuffelen, ook zo´n raar gezicht een platte Leron! Dab herkent Tinka je niet meer!

    Nou ik heb ook een leuke dag gehad gisteren fikkie stoken! Geweldig!
    wij hadden dus van die kandelaars gemaakt, die moesten we eerst bewerken met glazuur. Nadat ze gedroogt waren gingen ze in een grote zinken bak met deksel waarin een gat zit. Voor dat gat staat een gasfles met brander. Brander aan en de eerste branding gaat beginnen, de vlam slaat dan naar binnen toe. Als ze voldoende zijn verwarmd gaan de kandelaars er even uit dan hoor je krak, krak ,krak en knapt het glazuur. Vervolgens zet je ze op zand met houtsnippers, die snippers vliegen gelijk in de brand, je gooit er houtsnippers op die ook gelijk in brand vliegen en zet er dan een grote zinken bak op, het vuur dooft dan en dan laat je ze in die hitten nog een tijd uitharden. Dat noemen ze Raku stoken.

    Dat was leuk maar pit-fire was veel leuker nog. Een grote zinken teil, daar zet je de werkstukken in. Vervolgens gaan daar houtjes op en daarna bouw je een tippie( indianentent) van hout er boven en omheen, Die stop je weer vol met houten blokken, kranten en kleine dunne takjes. Maar dan: tadatadatada: Met aanmaakblokjes het geheel in brand steken. O zo leuk! Helemaal geweldig! Ik voelde me net een klein kind dat eindelijk met vuur mocht spelen. Die werkstukken werden ook heel mooi! Eigenlijk mooier dan de eerste manier van stoken.

    In september gaat Ben weer helpen om de tuin wat winter klaar te maken om te beginnen: noten rapen, uren noten rapen en nog maals noten rapen. In die tijd ga ik nogmaals iets maken en fikkie stoken, helemaal geweldig!

    Nou jongen goede dag, lekker veel ijsjes eten en ijswater drinken, sterkte en dat je weer zulk leuk bezoek krijgt!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Leron

    Goed om te horen dat de transplantie goed aanslaat. Ben blij te horen dat je ook weer wat aan je tong en keel kunt verdragen. Het zal niet meevallen, maar als je dan hoort dat iets weer beter gaat, dan ga je er vast weer voor.
    We leven met je mee.
    Laat die wand nu maar gauw weer opengaan zodat je je moeder en de rest van de familie plat kunt knuffelen, dit heb je wel verdiend!!
    Wij gaan zaterdag 10 dagen op vakantie en hopen als wij terug komen dat het weer veel beter met je gaat.
    sterkte en Beterschap!!

    Groeten van
    Klaas en Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Klaas en Marianne,

      Leuk dat jullie zoveel kaartjes sturen.
      Alvast een fijne vakantie.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
  3. Hoi Leron

    Het gaat dus weer wat beter, ben ik wel blij om.
    Het is nu zeker een hele opluchting als de want weer open mag.
    Ook leuk dat je nu weer waterijs mag jammer genoeg nog geen softijs niet waar?
    het is ook fijn dat je nu niet de hele tijd meer hoeft te wachten op de artsen.
    Gelukkig doet je mond ook niet meer zeer.
    Ook fijn dat de cellen nu goed groeien.
    Waarschijnlijk kom ik je maandag wel weer opzoeken in leiden.
    Groeten Tom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tom

      Leuk dat je maandag langs komt, waarschijnlijk gaat de wand die dag open dus dan kunnen we eindelijk Levensweg spelen (en ik ga natuurlijk winnen).
      Tot maandag.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. Hoi leron,

    blijft het elke dag iets beter gaan? Ik hoop het toch zo! Ook hoop ik dat de wand snel weg mag, lijkt me heel erg die issoleer. heb je de kaart al gekregen, hoop dat hij de reis heeft overleefd :-(

    Ik moet zo naar de stad een nieuwe bril kopen, had liever knutselspulletjes gekocht maar na 5 jaar moet ik echt een nieuwe hebben. Nou ja dan moet het maar. Hoop dat ik een leuke zie, ben nogal kritisch, haha, en hou niet zo van de modebrillen op dit moment. Of zal ik een knal oranje bril nemen, of een van hout, die zijn er echt, helemaal van hout: 1500 euro, zonder glazen dan he? Nou dat kunnen wij niet betalen, en is ook onzin, zo duur. Je hoort het wel.

    Verder oppassen want allebei de jongens hebben nu de waterpokken, dan kunnen Anne en Maartje even de deur uit. Vooral Bob( 9 maanden) is er zo ziek van, zo zielig. Maar ja dat hoort er bij he?

    Nou jongen, de nieuwe kaart ligt al klaar want ik had een leuk ideetje. de chocolade hou je wel te goed hoor, ook al lukt het bedenken nu niet, overmacht, toch?

    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Coby

    Leuk dat u me iedere dag geschreven hebt, ik heb inderdaad een kanjerketting, die is nu helaas al ongeveer 6,5 meter lang, de precieze lengte hebben we niet. Het gaat nu wel weer wat beter dan gisteren, de morfinepomp is weggehaald.
    De bril moet u zelf maar zien, hout lijkt me heel leuk voor u maar ze zijn erg duur.
    Pakket heb ik ontvangen, maar wat erin zit mag volgens mijn zus de kamer niet in, dus die bewaren we voor maandag.
    De lekkerste chocolade vind ik de choco-swing biscuit van milka, maar melk en pure chocolade vind ik ook lekker.

    Tot morgen, groetjes Leron

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Leron, wat klinkt dit allemaal goed! En die chocolade zal ik zeker voor je kopen, dat heb je wel verdiend. Wanneer mag je dat weer? Wat dom van mij om niet goed na te denken over wat ik er in deed, niet slim, nou ja dan heb je nog iets om naar uit te kijken!

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anita zwaaneveldt20 juli 2012 om 17:52

    Hoi Leron,

    Net even twee treinkaartjjes voor Lars gekocht zodat hij Seline weer kan vervelen als ze de hele dag bij je is. We kunnen ook wel een keertje met de auto. Hij heeft net zijn rijbewijs gehaald kan hij even oefenen het is wel een mooi stukje. De zon heeft even gewacht met schijnen totdat jij je weer wat beter voelt wel zo eerlijk natuurlijk. Nu ziet het leven voor iedereen er weer een beetje zonniger uit. Ik heb deze week even thee gedronken bij je moeder er wordt goed voor Tinka gezorgd. Dennis Sanne en Olaf gaan morgen de kamp spullen inpakken. Ze hebben postzegels bij zich voor iederdag een kaart. ZoDat je er toch een beetje bijbent. Coby schreef over hoe leuk het is om een vuurtje te stoken. Daar weet jij natuurlijk ook alles van. Dat is ook een mooie buitenactiviteit die ze ook bij de explorers regelmatig doen.


    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goedezaterdag Leron,

    wat leuk dat jij bij de scouting bent, lijkt me zo geweldig om te doen! Ja dan weet je alles van vuurtje stoken! Wat een top idee dat ze je elke dag een kaartje gaan sturen, goed idee en volgend jaar ben je er vast weer bij om de omgeving van het kamp onveilig te maken met je aanwezigheid:-)

    Je hebt ons gisteren nog geholpen, Bob heeft ook waterpokken op zijn tong, niet een of twee maar helemaal vol. Kon door de pijn helemaal niets meer eten of drinken, ja daar weet jij alles van. Geen speen meer in zijn mondje alleen zijn mondje open houden en huilen. Toen dacht ik aan jou en het eerste wat er in ging een waterijsje: Binnen notime had hij dat ijsje opgelebbert en van de huisarts mag hij er wel 10 op een dag hebben als hij maar vocht binnen krijgt.

    Vandaag is voor mij een rustdag, dat betekent lekker aan rommelen in huis en knutselen. Zo heeft elk nadeel z'n voordeel toch? Ben gaat lekker de boodschappen doen en oa jouw kaart naar de post brengen.

    Wel lekker als je maandag weer naar buiten zou mogen, even een frisse neus halen. Iedereen klaagt zo over de slechte zomer, de regen, de kou. Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar ja ik sta ook niet op een camping:-). Ga jij ook met jullie gezin normaal gesproken kamperen? Het is echt niets voor mij.
    Als juf ben ik een aantal keren mee geweest met het kamp van groep 8, ja op de dag is het heerlijk, maar de nachten in zo'n tent. Het eerste jaar lag ik alleen in een grote tent, de andere collega was een man en dan ging je niet samen in een tent. Werd ik wakker midden in denacht, liep er een muis over mijn slaapzak, heb de hele tijd rechtop gezeten tot ik mijn collega hoorde die een controle rondje liep en heb hem eerst de hele tent na laten zoeken of de muis weg was voordat ik weerdurfde te gaan liggen. Volgens mij heb ik niet meer geslapen, jaja angsthaas die ik ben.

    Nou jongen het aftellen is begonnen, als alles goed gaat nog twee nachtjes, ik hoop dat je een goede en gezellige dag hebt
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Coby

    Blij dat ik Bob heb kunnen helpen.
    Maandag mag ik nog niet naar buiten, maar ik mag wel mijn kamer af, dat scheelt ook al een stuk.
    Normaal zitten wij met het gezin in een huisje, alleen bij scouting ga ik kamperen. Gelukkig heb ik daarbij nog nooit een muis in de tent gehad.
    Heeft u nog een leuke bril uit kunnen kiezen?

    Groetjes Leron

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Leron,

      laatste uren zijn ingegaan!!!!!!!!!!!!!!YEAH!

      Zo dat moest er eerst uit, gezellig dat Tom morgen ook komt. Ik ken levensweg niet, zal eens aan de kinderen vragen of die het kennen. Ik ben gek op Risk en ook Monopoly en Cluedo vind ik erg leuk om te doen.

      Ja,ja ik heb een nieuwe bril kunnen kiezen. Weet je tegenwoordig zijn het allemaal van die schreeuwerige brillen met dikke monturen en grote glazen. Ik heb erg sterke glazen en hoe groter hoe lelijker het staat want het vergroot heel erg. Maar ik heb een redelijk kleine bril gevonden, fijn montuur en zwart en wij, Ben en ik, vonden dat hij heel goed staat Ja ik ben er blij mee.

      Gelukkig gaat het met Bob ook wat beter, hij heeft wat meer geslapen vannacht en vanmorgen voor het eerst weer een fles melk gedronken, pfffffffff. Zaterdag gaan ze op vakantie, dan zal het wel over zijn. Zal wel erg stil worden voor ons, twee weken zonder die kleintjes:-(

      Ik ga de vogels maar eens verzorgen buiten en fietsen, 13 minuten. Jij fietst ook nog steeds? Sterkte vandaag en nog maar 24 uur?

      groetjes coby

      Verwijderen
  10. Goedemaandagmorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!

    en goed gaat hij worden,
    de wand gaat weg
    Tom komt
    levensweg spelen
    wow dat word een heerlijke dag voor je, oh ja het pakje mag ook open! Wat zou er in zitten?

    Heb je nog nooit op mijn blog gekeken? Daar staat soms al iets wat jij nog niet mag zien, wachten met zoeken tot na het pakje hoor en vanaf nu plaats ik niets meer voordat jij het hebt. Anders is het geen verrassing meer, haha. Zou vandaag ook de eerste kaart van scouting komen? Hoeveel kaarten krijg je eigenlijk gemiddeld per dag? Ik hoop natuurlijk heel veel!


    Onze oudste, Anne, is vroeger ook eens naar een kamp geweest van YMCA. Een week kamperen bij ommen in de bossen en survival achtige activiteiten doen. Ze was denk ik een jaar of 15. Na die week hebben wij haar opgehaald en eenmaal thuis heb ik haar onder de douche gezet, schone kleren gegeven en is ze in slaap gevallen. Ik heb haar nog twee keer wakker gemaakt om te laten drinken en verder laten slapen. Zo moe was ze maar ze had wel genoten, kilo's afgevallen omdat het eten niet lekker was/ of niet helemaal schoon. Ja was een leuke ervaring voor haar, later is ze ook naar een zeilweek in Friesland geweest van YMCA. Nu gaan ze met de caravan naar Texel, heerlijk voor de kinderen.

    Nou jongen ga genieten van je eerste wandvrije dag, veel plezier met Tom en tot morgen weer

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi leron,

    hoe was het gisteren? Genoten? Oh dat kan ik me heel goed voorstellen: een grotere leefruimte en weer knuffelen met lieve mensen om je heen. Dat leek me ook zo zwaar, juist als je je zo ziek voelt heb je zo'n behoefte aan een arm om je heen. Onze kinderen, zeker ook nog op jouw leeftijd konden dan bij mij in bed kruipen en dicht tegen mij aan in slaap vallen. Maar nu kan het weer, heb jij de knuffels van je moeder eigenlijk zonder schade overleeft? Nou ja dan maar wat blauwe plekken,die kunnen er ook nog wel bij:-).

    Als ik het goed heb begrepen moet je nu waarschijnlijk nog twee weken en dan naar huis? Wat een feest zal dat worden! Dan kun je in ieder geval nog 1 uitdaging bedenken want voor de laatste kaart naar Leiden heb ik al een idee, Gaat dat lukken denk je?

    Zo wat is het al warm zeg! Lekker binnen blijven met dit weer, haha, en wat denk je zou ik dat erg vinden? Nee hoor, prima!
    Ben is vanmorgen zo'n 40 km fietsen, dat vindt hij heerlijk, hij gaat dan met een vriendin van ons die ook gek is op lekker bewegen. Maar ook alleen zou hij het doen.

    Geniet weer van deze wandvrije dag en tot morgen,

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby

      Ik heb gisterochtend u cadeau opengemaakt, het was heel erg leuk verpakt en mijn knuffeltje zag er leuk uit, net als de theezakjes voor mijn zus. Heel erg bedankt daarvoor. Het is prachtig hoe u het allemaal maakt.

      Leron

      Verwijderen