vrijdag 6 juli 2012

De transplantatie

Afgelopen dinsdag heb ik om twee uur mijn beenmergtransplantatie gehad. Mijn moeder en zus waren erbij en mijn vader volgde het via skype.
Een beenmergtransplantatie is op zich niet z'n ingrijpende behandeling. Van een donor worden eerst via een prik of beenmergpunctie stamcellen uit het beenmerg gehaald. Daarna loopt dit via een normaal infuus bij de ontvanger (ik in dit geval) in. Daarna wordt de lijn schoongespoeld en is het klaar. Dit duurde bij mij in totaal een kwartier.

Woensdag, donderdag en vandaag (vrijdag) is er niet zoveel gebeurd. Ik ben alleen een beetje moeier geworden. Ook heb ik sinds donderdag wat last van mijn tong gekregen als bijwerking van de chemo.

14 opmerkingen:

  1. He Leron, wat fijn dat het je gelukt is om even een up date te doen, top man. Rot gevoel he die tong, herken ik wel. Heel vervelend.

    Ik ben net bezig geweest met inchies maken, kleine kaartjes van een inch, 2 1/2 cm/ 2 1/2 cm. Wat een gepriegel zeg, en ik heb rode en roze inkt gebruikt, krijg mijn handen niet echt schoon, ziet er echt niet uit!

    Het is hier in huis benauwd dus nu even lekker beneden wat water drinken en zo komt er een intervieuw met Andre Kuipers, dat wil ik ook wel even zien. Als je die landing zag.... dat is niet echt gezond hoor ruimtevaarder zijn, zo ziek waren ze na de landing. Ik hoef me er geen zorgen om te maken want ik durf niet eens in een vliegtuig, angsthaas als ik ben, haha.

    Nou man, groetjes weer Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Leron,

    weer een nachtje voorbij, en een nieuwe dag te gaan! Ik hoop dat je dit weekend leuke visite krijgt. komen de clini-clowns ook langs? Dat is pas echt leuke visite.

    Ik zal je wat schrijven over onze honden. Ben en ik zijn nu 34 jaar getrouwd. Als kind wilde ik altijd al een hond, maar dat mocht niet. Als ik later groot ben, dacht ik altijd, dan neem ik een hond. Ja, ja, trouw ik met een man die bang is voor honden....maar ook nachtdiensten had! Ha,ha Daar lag mijn kans. Ik ben niet zo'n stoere vrouw en 's nachts alleen vond ik niet zo prettig. Voel je hem al aankomen? Ben ging overstag en wij naar het asiel op een zaterdagmorgen om een hond te halen: Babbel, hij was tenslotte voor de aanspraak. De eerste nacht dat Babbel bij ons was maakte Ben me 's nachts wakker: Hij moest naar de wc maar durfde niet, er liep een hond in huis!


    Al snel bleek waarom ze Babbel in het bos hadden achter gelaten. Het beestje had allelei ziektes waaronder een heel zwak hart. Gelukkig hadden wij een lieve dierenarts die regelmatig pillen mee gaf of geen consult rekende. Babbel heeft een paar jaar bij ons gewoond.

    Daarna kwam Nicole, een Franse Buldog. Wat een schatje, zo rustig. Alleen dat snurken, dom hadden we kunnen weten, Franse Buldoggen worden gefokt op hun te korte neus, we hebben ondanks dat heel veel jaren veel plezier gehad van haar.

    Daarna kwam Donja, oh dat was zo'n lieve hond!!!!!!!!!Een kruising tussen een kooiker en Friese Stabij. Wat een schat, kwam altijd bij ons op schoot en legde dan haar kop op je schouder. Als we ziek op de bank lagen kwam ze gelijk in je beenholtes liggen. Ook kroop ze graag bij ons in bed, he bah Coby dat mag toch niet! Eh nee, maar ja wij zijn niet zo streng, :-(. Maar mevrouw ging dan zo uitgebreid liggen dat wij niet lekker meer lagen.

    Toen zag ik een advertentie voor een Jack Russel en na veel zeuren, oh wat slecht he? Gaf Ben toe, naast Donja kwam Pipi! Ha,ha hadden we opeens 2 honden, dat was leuk! Pipi was een eigenwijs beest, niet echt lief te noemen, niet zachtjes een likje geven maar zij deed dat zo hard en wild dat het gewoon pijn deed.

    Leuk he dat elke hond zo een eigen karakter heeft.

    Wij kende iemand en die had een heel mooie Jack Russel en een lieve: Als zij ooit een nestje krijgt dan nemen we er een, zeiden wj altijd. Eh ja, dat nestje kwam en na een paar uur hingen wij met onze neuzen boven die kleine wriemelende piepende hondjes en waren we verkocht. Hond nummer drie kwam in huis: Kwispel!

    Kwispel is nu nog alleen over en we houden het bij 1 hondje. Het is zoveel makkelijker dan twee of drie. Maar nooit zullen wij zonder hond zijn. Kwispel is nu 10, en kan nog best 5 jaar bij ons wonen, maar we hopen dat we daarna nog een hond kunnen nemen.

    Na deze zomercolum van Coby van Willigenburg ( wat een humor heeft ze he?) wens ik je een goede dag toe. Ik ga beginnen aan een nieuwe kaart voor jou, er was iemand die me wat in mijn oor heeft gefluisterd, en wie dat zeg ik lekker niet!

    Leron, groetjes en tot morgen, dan mail ik weer, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Leron,

    lekker geslapen? Ik kan niet wakker worden, brrrrr en slapen...

    Ik heb een hekel aan slapen, gek he? Ook al ben ik nog zo moe, op de dag ga ik bijna nooit liggen om even een tukje te doen en als ik 's morgens wakker word is het eerste wat ik vraag aan Ben: hoe laat is het? Ik ben brildrager en zonder bril zie ik echt niets. Als hij dan zegt hoe laat het is ben ik blij als het een redelijke tijd is om op te staan en baal ik als het dat niet is. De meeste vinden het juist lekker als ze zich nog een keer kunnnen omdraaien :-).

    Je kaart is af en ik ben er tevreden over, vandaag gaat hij op de post.

    Gisteren naar de spelotheek geweest, voor maartje een rekenspel en een taalspel. Ze is 4 maar leest al en vindt leren zo leuk! Oh ja we hebben een gestippelde Maartje, waterpokken, ze zit onder en dat jeukt zo! voor Guus heb ik een grote oplegger meegenomen en een puzzel van vervoersmiddelen. Guus is helemaal gek van vrachtwagens, Ben staat uren te kijken met hem bij het laden en lossen. Laatst vroog een chauffeur of ze een stkje mee wilden rijden. Hij moest naar Lelystad om een nieuwe voorraad op te halen, maar dat durfde Guus niet. Waarschijnlijk is hij autistisch en vindt veel dingen te spannend.

    Vandaag ga ik proberen om de voetbalplaatjes in orde te maken, kijken hoever ik kom. Je mag aan me denken want het is een rot werkje, niet door vertellen hoor, maar soms krijg ik de neiging om de plaatjes door de kamer te gooien. Doe ik niet, kan ik opnieuw beginnnen. Ben dan wel 56 maar niet gek!

    Ik hoop dat je vandaag wat leuke mensen op bezoek krijgt, sterkte en tot de volgende mail! Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Leron

    Dus je hebt de beenmergtransplantatie achter de rug. Nu maar snel weer aansterken!! Hopelijk trekt het vervelende gevoel in je tong snel weer weg. Sterkte, we denken aam je!!

    Groeten van
    Klaas en Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Leron,

    Vandaag is de overgangsvergadering van jouw klas. Ik heb je cijfers al gezien... Respect!!! Ik zou het een eer vinden je in de toekomst weer in de klas te hebben.

    We denken veel aan je; ik hoop dat je - ondanks de nare situatie van het moment - toch goede moed kunt houden.

    Groetsels,
    Wouter Kok

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Leron,

    hoewel het is al bijna middag! Ik moest vanmorgen even op Maartje passen en daarna op verjaardags visite, pffff al mijn kruit verschoten! Vandaag lekker niets meer doen.

    Gisteren heb ik 9 boeken vol met voetbalplaatjes gekregen, de laatste jongens van Kanjers die nog een boek wilden hebben. Om een uur of 11 had ik bijna alle plaatjes, moest er nog ongeveer 100. Om half 10 's avonds en 5000 plaatjes verder had ik ze, brrrrrrrrrrrrrrrr. Ze zijn niet gek bij Panini, de uitgever van die boeken, sommige plaatjes zijn gewoon heel zeldzaam, zitten er heel weinig in. Ik zat intussen in een hele grote berg met gescheurde zakjes en heb ik weet niet hoeveel dubbelen. In de loop van de dag kwam ook de gedachte op: dit is wel heel slecht voor het milieu. Wat een afval!
    Nou ja ik hoop dat de kinderen er blij mee zijn. Uit een oud boekje 9 platen geknipt en op een stukje papier geplakt om als kaartje er bij te doen. Dan ben ik daarmee klaar.


    Ik heb ook bellen geblazen, geen gewone maar met inkt. Zeepsop daar doe je een paar druppels inkt in en met een rietje gaan blazen. Net zolang tot er veel bubbels boven je bakje uit komen. Die schep je op met papier en laat ze op het papier liggen, dan krijg je heel mooie kringen op je papier en ga je er verder wat moois op stempelen. Zo dit was een workshop alla Coby, lekker interessant, maar voor mij was het wel leuk om te doen:-).


    Heb jij nog de energie om iets te doen, ik hoop het voor je. Als het goedis komt vandaag mijn kaart, ben heel benieuwd wat je ervan vindt. Groetjes en tot morgen, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Leron,

    wat een rot bericht heb je gisteren gekregen over Nadine, ik vind het zo erg! Maar jongen iedereen is anders, elk lichaam is anders en reageert anders. Hou daar aan vast he? Het verdriet over haar dat je voelt kan niemand van je over nemen, dat mag er zijn daar mag je over praten als je dat wilt/ kunt met je ouders/ zus of wie dan ook. Maar twijfel niet, blijf vechten, je bent een kanjer! het is ook zo'n rotziekte! Wees maar wel dankbaar voor de vriendschap die je haar hebt kunnen geven! De mooie momenten die jullie hebben gedeeld, de lol die jullie vast hebben gehad ondanks alles!

    Ja en nu, verder in de luchtige toon waarop ik normaal schrijf. Dat vind ik erg lastig, daarom stop ik nu en mail je vanmiddag weer op onze van alles en niets manier!

    He kanjer, heel veel sterkte! groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Coby

    Ik heb de kaart gekregen, ik was helemaal verrast dat zlefs Tinka u kent. Het kaartje zag er leuk en zal een mooi plekje krijgen.
    Ik ben blij dat u eidnelijk al diee voetbalalbums klaar hebt.

    Groetjes Leron

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Leron,

    ja je weet niet half wie ik allemaal ken! haha! Maar Tinka is een prachtige hond. Ben( mijn man) is helemaal verliefd op haar en heeft het er al over om toch weer twee honden te nemen. Maar nee, dat doen we toch maar niet, niet verstandig. Maar mocht Kwispel er niet meer zijn zou het heel goed kunnen dat we ook maar eens naar een Friese Stabij gaan kijken. Ze heeft ook van die lieve ogen, echt prachtig!

    Ja heerlijk dat de voetbalplaatjes de kamer uit zijn, maar goed soms moet je ook dingen doen die niet zo leuk zijn en dan vind je de leuke dingen opeens weer nog leuker. Zoals Johan Cruiyf zegt: elk nadeel heb ze voordeel :-).

    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Leron,

    om half 8 stond Edwin, schoonzoon, al op de stoep met Guus en Bob.
    Anne is een paar dagen met Maartje weg, lekker voor ze. Ze blijven tot na het avondeten. We eten dus lekker makkelijk, Pizza. Dat zal bij jou nu niet gaan met je mond, straks weer! Als het lekker weer is gaan we even naar de dierentuin, we hebben een abbonnement dus dat doen we dan snel. Ook al is het voor een uurtje.

    Dierenpark Amersfoort is nog niet overal verbouwt met grote verblijven maar er komen er steeds meer. Volgens mij hebben de beren nu ook een groter verblijf. Vanmiddag moet Irma, mijn vriendin, ook werken bij de koele knuffels. Gaan we wel even kijken! Lijkt me erg leuk als we volgend jaar daarheen gaan, Irma kletst je wel de oren van je hoofd, ze weet over alle dieren zoveel! De giraffen vind ik ook zo leuk, je sttat daar op ooghoogte
    met ze.

    Bob vindt alles best, die kijkt wel en Guus kijkt zo hier en daar maar wil altijd in het treintje met opa en naar elk speeltuintje dat er is. Gisteren is er een luiaard geboren, misschien kunnen we die ook zien. Ben bang dat we niet verder dan de grote speeltuin komen. Pakje drinken mee, snoepje en Guus is helemaal tevreden.

    Nu eerst maar even opruimen, Ben is wandelen met Kwispel en de jongens

    groetjes, sterkte en ik mail morgen wel weer wat!

    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Leron,
    Ik hoorde dat je last hebt van je mond. Hopen dat het dat snel over gaat.
    Succes!
    Groetjes,
    Denise Hamstra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedesmorgens Leron,

    voor mij zitten er al weer wat uurtjes op, ik moest om 9 uur bij de pedicure zijn. Mijn maatje 44.5 is weer goed onder handen genomen. Ja,ja ik leef op grote voet met alle gemakken van dien. Je staat steviger, je kunt er mee surfen/ waterskieen, noem maar op haha. Ja die grappen krijg ik regelmatig te horen.

    Met mijn vroegere werk hadden we eens een volleybal toernooi, sportief als ik ben deed ik natuurlijk mee. Alleen gymschoenen waren toen nog allemaal wit en witte schoenen zien er nu eenmaal groter uit, nog groter haha. Zegt een collega: Ah joh kon je geen kleinere gympen van iemand lenen? Hij schaamde zich achter af natuurlijk wel maar ja daar kan hij ook niets aan doen toch?

    Hetzelfde is dat veel mensen mij in een vlugge blik aanzien voor een man, ik heb kort haar, draag geen make-up en vaak spijkerbroeken en ben 1.80m. Komen Ben en ik ergens bij een winkel is het dag heren, wat kan ik voor jullie doen? Ik geef dan antwoord en dan is het: rood gezicht en oh neem me niet kwalijk excuses hier en excuses daar.

    Op post voor kanjers zag ik een foto van jou met Tinka, nou jij hoeft niet bang te zijn dat ze dag dame tegen je zeggen, je ziet er uit als een stoere jongen en wat is Tinka op die foto ook weer prachtig. Zal hem voorlopig maar niet aan Ben laten zien.

    Wat denk je, gaat het lukken om vandaag met Seline een opdracht voor mij te bedenken? Kan zei hem wel doorgeven, is ze heel goed in, wel handig zo'n zusje, moet je lekker gebruik van maken man!

    Groetjes en ik laat morgen weer wat van me horen, sterkte he!
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Good morning Leron,

    het houdt niet over he? Maar ik begreep dat iedereen vindt dat jij het fantastisch doet! Toppertje! Af en toe even lekker afreageren en uithuilen en dan er weer voor gaan. Je mag trots zijn op jezelf!

    Zo genoeg, waar zal ik het eens over hebben vandaag. Het regent, lekker praatje toch? Voordeel, de tuin is zo mooi groen en de zomerbloemen beginnen allemaal te bloeien, heerlijk. Gisteren kreeg ik het op mijn heupen, was even wat aan het rommelen in de tuin valt mijn oog op het waterelement dat weer veel aanslag kreeg. Pak gelijk de hogedrukspuit uit de schuur, roept Ben van binnen: doe nou niet je bent al zo moe. Maar ja, Coby is een beetje eigenwijs. Met mijn goede kleren en schoenen aan de hogedrukspuit aangezet, voel de modderspetten in mijn gezicht en op mijn armen. Oh oh mijn goede schoenen, nou ja nu toch al gebeurt. Maar mooi schoon geworden! En daar geniet ik nu van, even lekker eigenwijs zijn en gewoon doen, en Ben? Ach na 43 jaar kent hij me wel en ruimt heel lief alle spullen op als ik klaar ben. Wat een schatje he?

    Anne is met Maartje toch een paar dagen weg? Nou ze hebben het naar hun zin hoor: een hightea gedaan ( heb jij dat wel eens gedaan? Niet echt een mannending, onzin natuurlijk want een en al chocolade, zo lekker!), een grote binnenspeeltuin geweest met ook een hele grote zandvlkte binnen en gisteren patatjes wezen eten in Villa Kakelbont. Pipi in een van de lievelingsdvd's van Maartje, van Disney wordt ze bang, zijn ook best wel eng eigenlijk als ik het door haar ogen bekijk. Nou Maartje voelde zich vast een prinsesje.


    Mijn visite komt eraan, vroeg he? Geeft niet ben toch al schoon en in de kleren, haha. Nou jongen, sterkte en tot morgen, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gute morgen Leron,

    nou ja morgen, het is bijna middag! En wat heb ik gedaan? Gisteren heb ik iets gezien, vandaag dacht ik: dat is leuk om voor jou te maken. Maar ik weet niet meer waar ik het gezien heb. Al mijn tijdschriften doorgebladerd, niets! Heel internet afgestruint: niets!GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR, maar ik ben een volhouder, o zo.

    Ik ga zo eerst fietsen, zit al op 12 minuten, jaja. Dan douchen en opruimen en na de lunch ga ik het gewoon uit mijn hoofd proberen. Moet je nou toch eens zien hoe belangrijk jij voor mij bent, een heerlijk gevulde ochtend en een mega uitdaging voor mezelf. Mag ik je wel even voor bedanken: Leron dank je wel dat je me helpt de tijd door te komen met leuke dingen!


    verder een rustige dag, geen kleinkinderen of kinderen die langs komen,geen afspraken dus alle tijd om te knutselen. Maar eerst de bolletjes ophangen en dan naar boven.

    nou jongen, heel veel sterkte en die heb je nu echt wel nodig, je bent een kanjer!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen