zaterdag 25 augustus 2012

Goed nieuws

Afgelopen zondag ben ik met de familie wezen fietsen. We hadden voor mij een elektrische fiets gehuurd met trapondersteuning. Het begin van de route was een stuk door de zon, dat was heel erg vermoeiend. Daarna ging de route door de bossen en heb ik met de nodige pauzes 15 km gefietst terwijl de trapondersteuning op de hoogste stand (70%) stond. na die 15 km gingen we bij een restaurant wat eten. Daarna was ik te moe om nog weer naar huis te fietsen, dus zijn mijn broer en zus naar huis gefietst om de auto op te halen.

's Avonds weer naar Leiden rijden, daar waren we om 22:00.Toen moest er nog Emla-creme (verdovende zalf) op mijn VAP. Dat moest een uur inwerken, daarna werd 23:00 de VAP aangeprikt. Daarna gaan slapen tot 7 uur, toen de medicijnen inspuiten, aan het infuus  en weer slapen tot 10 uur. Toen de kuur via het infuus gekregen en de arts kwam langs. De arts vertelde dat mijn beenmerg en bloed voor 100% uit donorcellen bestaan, dat was goed nieuws. Daarna nog twee uur naspoelen en dan naar huis.

Afgelopen woensdag weer naar Groningen aan het infuus. Tijdens het naspoelen kwam de arts langs, met een big smile op haar gezicht die ik niet kon zien vanwege het mondkapje dat ze op had. Ze vertelde dat het virus minder werd en mijn afweer groeit. Daarom hoef ik deze kuur niet meer te krijgen, dat betekent dat ik nu gewoon maar 1x in de week op maandag voor controle naar Leiden moet.

Nu ben ik thuis weer wat meer bezig, ik heb weer wat meer energie en het eten gaat ook steeds beter.

Hierbij, op verzoek van Coby, nog even een foto gemaakt door en van mijn helikopter.


9 opmerkingen:

  1. Hallo Leron,

    wat heerlijk om deze post van jou te lezen! Het stukje overhet fietsen! Heerlijk! Fijn dat het zo gelukt is. Het geeft je zoveel power zulke uitstapjes, hoe moe je er daarna ook van bent, je hebt het wel gedaan!

    Ga vandaag maar niet fietsen, het komt hier met bakken uit de hemel!

    Wat leuk dat je de foto's hebt geplaatst. Ik hadin mijn hoofd dat de camera onder de helicopter zou zitten maar hij zit bovenop! Mooi hoor en een leuke foto die je er mee gemaakt hebt.

    Nou ook de laatste plank hangt en mijn kamer is weer helemaal ingericht. dus gisteren kon ik weer wat knutselen, heerlijk! En onze relatie heeft dit klusje ook weer overleefd, haha! Je weet dan vast wel wat ik vandaag ga doen.

    Er zijn heel wat jarige kanjers in september en die kaarten staan al klaar, vandaag een kaart voor kanjer Ruben en kanjer Leron maken. Ik heb gisteren maar een moppenboek gekocht zodat ik achterop de kaart en mopje kan schrijven. Aan de kleintjes heb ik dit gedichtje opgeschreven:

    Wild beest beer moet plasje plassen
    wild beest beer die moet een hoop
    maar hij krijgt zijn broek niet open
    dat komt door die strakke knoop

    wild beest beer bromt ontevrden
    mama kmt er vlug vlug aan
    maar zij krijgtde deur niet open
    die heeft beer op slot gedaan

    Mama roept
    maar beertje poept
    zijn berebroek propvol
    Mama zucht
    ze ruikt de lucht
    van wild beest beredrol

    Alles is goed afgelopen
    Wild beest beer zit in het bad
    mama zet de kraan wijd open
    he, he, zucht ze, dat was dat.

    Dit vind ik zo;n mooi gedichtje, las het vroeger al vaak voor in de klas en ook Maartje kent het al een stukje uit haar hoofd.

    Nou Leron, fijne dag en geniet van alle kleine stukjes die weer gaan lukken.

    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Coby, ik ben al tijden opzoek naar de titel van dit gedichtjes boek. Weet je deze misschien?

      Verwijderen
  2. Hallo Leron,

    leidendagje, hoop op weer positieve berichten!

    Hier kleinkinderdagje, in principe elke maandag. Dus was ik om 8 uur bij Anne om Bob op te halen en nu is Ben lekker met hem en Kwispel wandelen.

    Wat ik verder ga doen vandaag? Geen idee. Gisteren was echt een postdag, veel kaarten en uitdagingen op de bus gedaan, kamer is weer opgeruimd en schoon.

    Suc6,7,8,9 in Leiden en morgen heb ik vast meer inspiratie om te schrijven :-)

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Leron,

    oei,oei, oei, met schaamrood op mijn kaken schrijf ik je vandaag pas! Gisteren zo druk geweest met van alles en nog wat dat het er bij in geschoten is.

    En was het belangrijk gisteren, nee hoor, valt best mee, maar is was er op mijn manier wel druk mee. Na mijn hobbykamer krijgt nu ook de huiskamer een verander beurt. Ja dat gebeurt bij mij altijd als de herfst er aan gaat komen. Dan kijk ik weer kritisch naar ons interieur en gaan er wat dingen Marktplaats op en zoek ik zelf Marktplaats af om wat anders te scoren. Ja ja een mens kan er maar druk mee zijn, haha.

    Gisteren een kast verkocht, een mooie kast maar had inmiddels in alle kamers gestaan en nergens was ik er blij mee, nu is hij weg: heerlijk! Ik wilde al heel lang een mooi stuk hout op een sokkel, weet je hoe duurdat is? poe he! Nu een mooie op MP gekocht voor heel weinig in ons dorp, ik heel blij! Nu loop ik nog te dubben of ik de eettafel op een andere plek zal zetten. Ach wat kan een mens toch druk zijn, haha.

    Was de controle goed in Leiden?

    Als je mocht, zou je dan weten wat je wilde stemmen? Jammer, bijna heb je de leeftijd of ben je blij dat je nog niet hoeft te stemmen.
    Ik ga zeker stemmen en weet wel wat maar het is wel heel erg lastig in deze tijd. Als ik alles volg dan wordt het er ook niet makkelijker op, daarom maar niet doen, verkooppraatjes hebben we niets aan.

    Nou straks even naar de markt, en vanmiddag op visite. Mijn dag is weer vol, en die van jou?

    Groetjes, goede dag en ik hoop met iets leuks voor je vandaag!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Leron,

    op de valreep, ga zo naar Zwolle. Een beurs voor knutselliefhebbers. Of te wel, een vrouwen van middelbare leeftijd bijeenkomst. Voor het eerst dat ik naar zo iets toe ga, ben heel benieuwd wat ik er van vind. In ieder geval gaat mijn vriendin ook dus gezellig wordt het zo wie zo. Ben brengt me, gaat dan naar huis en haalt me weer op, of ik ga met de trein terug, kijken hoe moe ik ben.

    Ik hoop dat jij ook een leuke dag hebt en dat je wat energie hebt om iets te doen.

    Groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Leron,

    hoe gaat het met je, al je vrienden zullen wel weer thuis zijn want ook bij jullie gaan de scholen weer starten. Ik hoop dat ze je niet vergeten, nee dat is een verkeerd woord vergeten. Ik bedoel, dat ze niet denken wat moet ik zeggen en dan niet komen.

    Heb je al je brevet gehaald als helicopterpiloot? en hoe is de stand van je brandweerauto?

    Ik heb het vrijdag erg fijn gehad. Ik ben met een vriendin geweest die ik nog geen jaar ken. Hebben elkaar leren kennen op een forum en het klikt zo fijn tussen ons. Op zo'n beurs ook, we lopen langs dezelfde kraampjes door omdat we dat niets vinden en stoppen bij dezelfde omdat we die heel mooi vinden. Geven elkaar ruimte en zorgen voor elkaar. Kortom echte vriendschap. Omdat ik niet zoveel echte vrienden heb heel kostbaar. Van mijn nieuwe aankopen is een kaart onderweg naar je.


    Gisteren met Anne wat oude winkels afgelopen, oud in de zin van: ze verkopen tweede hands spul. Er was er een, zo leuk maar ook zo bizar. Alle troep die wij 40 jaar geleden weggooiden kun je daar kopen voor HEEL VEEL geld. Een heel oude kruk, 135 euro, dahhhhhhhh! Wel heel mooi. Ze heeft voor het nieuwe huis 2 lampen gekocht boven de eettafel, industriele lampen, komen uit een oude fabriek, Roest zit er ook op, ja ik vind ze wel heel mooi. En daarna bij de Pronto kussens, hele foute kussens, knal rose in gekke stoffen en een diep rode, wil ze er ook nog een oranje bij hebben. Dat vind ik ook heel mooi!
    Het ergste is: ze heeft op allerlei adresjes heel oude kasten gekocht. Een aantal met houtworm :-(, die wil ze gaan opknappen. Help, wanneer moeten WIJ aan de slag, want dat gaat haar nooit lukken. Marel, onze jongste, gaat al 2 nachtkastjes voor haar opknappen die bij ons staan, Ben gaat de zwarte piano schuren en wit verven. Dan staan er nog 2 grote kasten bij haar schoonouders, 1 met en 1 zonder houtworm. Oh help! Nou ik denk dat ik die zonder houtworm maar ga aanpakken en Edwin maar die met de houtworm. Heerlijk zo'n dochter die alles voor zich ziet. Onze lieve adhd-er.

    Nou vandaag weer lekker naar boven en ik heb nog wat uitdagingen liggen waar ik heel veel zin in heb. Ik hoop dat jij een fijne dag hebt en succes vanavond en morgen in Leiden, sterkte en ik hoop op heel goede uitslagen!

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Leron,

    en weer wachten op de uitslagen, spannend! Hoop dat ze snel komen en positief zijn. Hoe voel jij je, steeds heel iets meer energie? Welke school zit je eigenlijk en zijn je boeken leuk? Ga je thuis aan de slag met hulp vanuit school? Zou wel lekker zijn, als je tenminste niet te moe bent, geeft ook weer regelmaat aan je dagen.

    Ik geloof dat het weer tijd wordt dat je een stukje schrijft( hint, hint, hint). Wat een heerlijk weer is het nog steeds he? Oh daar beginnen mensen altijd over als ze niets weten te schrijven/ zeggen, bloos, bloos.

    Vandaag niet zoveel te doen, ik moet deze week mijn rust nemen want vrijdag en zaterdag passen we op de kleintjes en gaan Anne en Edwin even lekker samen weg, hebben ze zo af en toe wel nodig. Vanuit Edwins werk gaan ze met een groep aannemers en zo jaarlijks ergens heen, vorig jaar was dat Londen en nu gaan ze naar Friesland. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Wij gaan dan in het huis van Anne, hebben de kinderen alles bij de hand en hun eigen bedje, wel zo makkelijk.

    Ik zal dus wat gaan knutselen en wat rommelen in huis, hoop dat jij een goede dag hebt,

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby

      Het verhaaltje van de beren vond ik leuk, net als het andere verhaaltje met een beer op een kaart. De kaarten die ik heb gekregen vind ik er ook lek uitzien, bedankt daarvoor.
      De camera van de helikopter zit wel onder de helikopter.
      Ik hoef nog niet te stemmen, ik zou toch niet weten op wie. Mijn helikopterbrevet heb ik nog niet en de brandweerauto is ook nog niet af.
      Succes met de zolder, de kasten en de kleintjes dit weekend.

      Groetjes Leron

      Verwijderen
  7. Hallo Leron,

    Wat een leuke blog heb je. Mooie helikopter trouwens. Succes met je blog

    BeantwoordenVerwijderen