dinsdag 4 september 2012

Einde vakantie

Vorige week maandag Moest ik weer naar Leiden voor controle. De uitslagen daar waren goed en mijn afweer groeit, dus dat is ook mooi. Verder is de ciclosporine (een medicijn dat de groei van de cellen tegenhoudt om de kans op de graft versus host ziekte te verminderen) die ik moet innemen verminderd, ik moet nu twee keer per dag de halve dosis nemen.

Vanaf dinsdag ben ik gestopt met de sondevoeding, ik eet nu namelijk zo goed als normaal. Verder heb ik van de foto's van Eurodisney een fotoboek gemaakt.

Zondagavond moest ik weer naar Leiden omdat ik maandagochtend een beenmergpunctie en lumbaalpunctie kreeg. Om elf uur werd ik naar de OK gebracht, om kwart over elf lag ik op de uitslaapkamer en om twaalf uur was ik terug op de afdeling.

De dokter is ook nog langsgekomen, de ciclosporine is verlaagd naar 1x per dag de halve dosis, volgende week wordtde ciclosporine dan helemaal gestopt.

Om 17:30 waren we weer thuis, mijn zus had de boeken gehaald voor school, en daar zal ik woensdag met de webchair mee beginnen. Hopelijk heb ik zo weer een beetje het 'normale' leven.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Leron,

    dat klinkt allemaal goed, nou ja die onderzoeken natuurlijk niet, maar wat fijn dat het steeds weer iets beter gaat. En heerlijk dat je met de klas mee kan doen, zo rot als je achterop raakt terwijl je wel in staat zou zijn om de lessen te volgen op deze manier, Lang leve de vooruitgang!

    Vandaag is Anne jarig, onze oudste is 33 jaar geworden. Klinkt heel raar, een dochter van 33 terwijl ik mede dag van haar geboorte nog als de dag van gisteren kan herinneren. Ze wilde graag een nieuw servies voor straks in het nieuwe huis en daar voor krijgt ze een gedeelte van ons. Ze wil zo graag een Blond servies, dat hele gekke drukke merk met rare figuurtje er op, dus spaart ze dat nu bij elkaar. Ook van haar schoon ouders krijgt ze borden. Zevierthet niet vandaag maar we gaan wel even een bakje halen.

    Verder vandaag rustig aan want morgen vroeg gaan we naar hun huis en passen we op tot zaterdag middag. Ze worden verwacht om 10 uur in Leeuwarden, ben benieuwd wat het programma is, wie weet een bezoekje aan Leron, haha. Vrijdagmiddag gaan we lekker naar de dierentuin met ze, eten daar een patatje dan hebben we het thuis lekker rustig en schoon. Slim he?

    Zaterdag moet Maartje eerst naar dansen en dan zien we wel, misschien na het eten even naar de natuurspeeltuin. Zo mooi, hier in het park bij ons. Er zit een waterpomp liggen heel veel takken en kinderen kunnen daar heerlijk spelen, kleren uit in onderbroekje onder de modder komen, geweldig toch?

    Leron, veel plezier met je lessen, zal wel tegen vallen dat je je zo moet concentreren maar ook dat gaat steeds weer beter. Hoop dat de uitslagen snel komen en positief zijn.

    Fijn dat je een stukje hebt geschreven,

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg blij dat alles weer wat 'normaler' wordt. Dat is waar het allemaal naar toe moet gaan, toch?

    Veel plezier met school!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Leron,

    hoe gaat het, hoe zijn de eerste lessen bevallen? Ook al veel huiswerk? Leuk dat je een foto album hebt gemaakt van Euro Disney. dat zou ik best wel eens willen zien, als we de afspraak voor het dierenpark kunnen maken kun je hem misschien meenemen. Misschien kan Seline wel met je meekomen, lijkt me erg leuk om ook haar een keer in levende lijve te ontmoeten. Lijt me echt een super lieve zus, bofferd!

    Zo, ik ben iets bij gekomen, oei oei wat was het zwaar met de kleinkinderen. Gisteren was ik echt ziek van moeheid maar zo dankbaar dat we het hebben gedaan. Ik heb geleerd om te kijken wat ik heb en dan realiseer ik me dat ik heel veel heb in die drie kleintjes, okee dit was even een heel trotse oma!

    Vrijdag zijn we naar de dierentuin geweest toen Maartje en Guus uit school thuis waren. Marel{ onze andere dochter} en Angela gingen gezellig mee, en gezellig was het. Daar lekker een patatje gegeten zodat ik niet hoefde te koken. Guus viel op de teruweg in slaap. die heb ik uit het kinderzitje getild, een luier omgedaan en in bed gelegd en hij heeft door geslapen tot de volgende morgen half 7.

    Maartje sliep wat slechter, in het dierenpark is ook een klein theater en daar verteld een pop over de dieren. Hij had ook verteld dat er misschien wel in ons huis een muizenfamilie woont, ja dat slaat zij wel op. Zo moe als ze was kwam ze nog naar beneden om te zeggen dat ze gepiep hoorde en om 2 uur midden in de nacht: Oma, ik hoor gepiep!
    Bob was om 6 uur wakker en dus maar opstaan met dat kleine mannetje en al snel volgden Guus en Maartje. Poeh, dat is vroeg hoor.

    Vannacht heerlijk geslapen en vandaag bijkomen met mijn hobby, heerlijk knutselen. Ik heb deze week 2 keer in de top 3 gestaan van wedstrijden, ben ik zo trots op!

    Jij succes als je straks naar Leiden gaat, krijg je morgen ook de uitslag van vorige week? En je hoort weer van me,

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Leron,

    he, er is een bericht van mij niet goed geplaatst zeker want ik mis er hier een, nou ja dat is lekker, je zult wel denken: He waar is Coby uit Hoogland. Nou was er dus wel met heel veel felicitaties omdat de uitslagen zo goed waren en omdat de sonde er uit is en de pillen gestopt zijn. Zal wel in die cotrole vragen zitten, misschien vergeten die in te vullen, nou ja hoe dan ook:

    gaat het zonder de pillen en sonde? Leuke lesstof en is het te doen voor je?


    Gisteren ben ik even met Anne naar Ikea geweest, Bob wordt dinsdag 1 jaar en ze wilde graag een binnen glijbaan voor hem hebben, lang leve Ikea! Naarde markt en naar de kapper, daar was ik al jaren niet meer geweest, de buurvrouw knipt ons altijd maar die is gevallen en heeft een scheurtje in haar schouder. Ik heb Ben de tondeuse van haar op zijn hoofd gezet, dacht oh ik moet de randjes iets korten doen. Eh, boven zijn oor een stukje teveel weg gehaald, ziet er niet echt uit. Heb maar niets gezegd, kan hij zich ook niet druk maken. Ik dus naar de kapper,wassen kopje thee bla, bla, bla bla. Zal blij zijn als de buuf het weer kan doen, haha, niets voor mij zo'n getut.

    Dit weekend dorpsfeest, daar zal je oom ook wel staan bij de historische kring, op zaterdag gaan Anne en Edwin naar het avond feest, eerst een diner omdat ze sponsor zijn en daarna een feestavond. Hooglanders onder elkaar, drinken, dansen, kletsen, dus de kleintjes uitbesteden. Maartje en Guus gaan naar Marel en Angela en Bobbie komt bij ons, gezellig. Wij gaan alleen op de dag even over het terrein lopen, leuk om even te zien maar dat feesten ligt ons niet zo, weet niet waar Anne het van heeft. Wel een hele happining hoor, respect voor alle vrijwilligers die dat organiseren en uitvoeren.

    Nou jongen, groetjes weer en sorry dat het vorige bericht niet goed gegaan is Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Leron,

    net even kennisgemaakt met je oom ( en Tante?) op het dorpsfeest waar ik lallend langs alle kraampjes ging, haha. Wat een chaos, nee de organisatie is prima maar al die mensen, dat geluid nee ben blij dat ik weer thuis ben ook al wil ik mijn jaarlijkse rondje langs de kraampjes niet missen. Maar goed er zat een meneer achter Historisch Hoogland en ik heb de stoute schoenen aan getrokken om te vragen of hij misschien men. Kok was. Wat ik wel leuk vond: hij wist gelijk dat ik Coby moest zijn. Even lekker over jou geroddeld, nee hoor even gehad over je dat je je nu wat beterder voelde.

    Moet je morgen weer naar Leiden of mag de controle maandag in Groningen, ik hoop het voor je.

    Ben is nu even met Bob en Kwispel wandelen en zo komen Marel en Ang met de twee anderen patat eten hier. Dan Bob in bad en bed en is er weer rust in de tent, oh nee ik zou het absoluut niet willen missen.

    Dinsdag begin ik met een online workshop, 6 weken lang krijg ik dan twee keer per week een uitleg met mogelijkheden voor uitwerkingen. Het gaat over de geschiedenis van de kunst en beginnen met de prehistorie. Heb er heel veel zin in, maar ja dat weet je ik ben gek op uitdagingen.

    Hoe gaat het nu met jou, huiswerk, bouwen, vliegen, vrienden en noem maar op. Oh daar komen de anderen aan,
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Leron,

    hier weer een berichtje uit Hoogland. Gisteren is kleine Bob 1 jaar geworden en ja hoor, hij gaat ook los lopen, zo lief om te zien!

    Door alle drukte van de laatste dagen zit ik er wel wat doorheen dus vandaag verplicht een knutseldag, oh dat vind ik zo erg:-)

    Dit had ik je nog niet verteld:

    Vandaag, 2 weken geleden, cirkelde er steeds een helicopter van de politie steeds boven ons stukje Hoogland. Behoorlijk laag en beandstigend. Wat zou er gebeurd zijn? Ben was met de hond maar toen hij thuis kwam wist hij te vertellen dat ons wijkje blauw zag van de politie. Hij was staande gehouden door een agent op de fiets, of hij misschien een negroide man had gezien. Oke ik wist iets meer, maar was het veilig genoeg om naar de markt te gaan? Angsthaas die ik ben :-(. Tuurlijk zegt Ben, met zoveel politie op straat kan er niets gebeuren. Nou en er was genoeg politie: op motoren, lopend, auto's en fietsend en dan de helicopter nog steeds. Agenten zochten tuinen en poorten af, renden over de straat, fietsten poorten in en uit. Ik dacht nou die heeft vast een kraak gedaan in een van de winkels want ons wijkje was hermetisch gesloten. Op de markt gonsde het van de berichten, maar niemand wist het juiste te zeggen.
    De afloop is niet zo spannend, de man is gevonden en bleek in verwarde staat een aantal ramen te hebben ingegooid. Maar het bracht wel heel wat te weeg, haha. Triest voor die man.

    Hoe gaat het met jou? nog steeds een klimmende lijn, ook al gaat het langzaam? Ik hoop het zo voor je. Irma, mijn vriendin en verhalenvertelster, geeft deze week een aantal cursussen in de dierentuin over de koele knuffels en heeft voor jou al een vrijkaartje voor volgend jaar om jou een special tour te geven.

    Nou jongen, groetjes en tot het volgende berichtje Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Leron,

    hoe die gaat? hoe waren de uitslagen of heb je die nog niet? Ik hoop natuurlijk van harte dat ze goed waren!

    Ik zit wat te worstelen met mijn energie en daarom soms niet teveel puf om te praten of te mailen, gek he praten en mailen heeft toch dezelfde uitwerking, je moet wel je hoofd er bij houden natuurlijk, zou het dat zijn? Hmmm, ik weet niet! Maar goed had eerder willen mailen maar dat kwam er dus niet van.

    Bijna jarig, 15 jaar!Geweldig bijna 16, wil jwdan ook graag een scooter? Een jongen hier op het pad heeft er ook net een gekocht, een zwarte. heeft nog geen rijbewijs en spaart daar nu voor. Hij is er zo trots op, is ook een hele mooie hoor!
    Ik kreeg toen ik 16 werd een brommer van mijn oma, ze woonde bij ons in huis en ik kon veel van haar gedaan krijgen, verwend nestje was ik hoor:-)Een rode spartamatic, oei ik was ook zo trots!

    Mijn vriendin had geen brommer en als we dan ergens heen gingen hing zij altijd aan mijn arm. Fout, mag niet. Wisten wij ook wel... Op een avond werden we staande gehouden, politie! haar voorlicht deed het niet, mijn achterlicht niet en ik trok haar, boze agent en wij waren melig, steeds weer lachen en die agent werd staads bozer en wij steeds meer lachen, om je te schamen zo erg, we konden niet ophouden. Op een gegeven moment zei die agent heel kwaad: Wil je met je voorwiel van mijn voet gaan. Stond mijn vriendin met haar fietswiel de hele tijd op zijn voet en zij leunde op het stuur. Nou toen kwamen we echt niet meer bij. Wel een bekeuring aan over gehouden.

    Maarde vraag was of jij een brommer zou willen hebben als je 16 wordt, haha, komt er een heel verhaal, ach ja....

    Leron, groetjes en lees de uitslag vast wel via FB van jouw zus

    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. JOEHOE, ALLE VLAGGEN UIT! Hier komt LERON!Wat heerlijk jongen dat je weer overal heen mag, van harte gefeliciteerd! Wat zul jij blij zijn na zo'n lange periode afgeschermd te moeten zijn! YES, YES, YES!

    Helemaal TOP!

    BeantwoordenVerwijderen