zondag 30 september 2012

Gevangenschap voorbij!!

De eerste week school heb ik nog niet zo heel veel gedaan, ik heb wat huiswerk gemaakt, een webchairles gevolgd en mijn ouders hebben een gesprek gehad op school, daar is o.a. afgesproken dat er een studiebegeleider van school iedere week bij mij langs komt.

Maandag 10-9 moest ik weer naar Leiden voor controle. De ciclosporine is daar gestopt en ik heb mijn sonde eruitgehaald. Daar was ik heel blij mee, maar ik moest nu wel alle medicijnen zelf slikken.

Dinsdag kregen mijn docenten voorlichting over de webchair, waarna ik vanaf woensdag iedere dag een uurtje les volg, dat gaat goed. Zo gingen de webchairlessen gewoon dooor.

Maandag 24-9 moest ik na pas TWEE weken (een record sinds maart!) weer naar het ziekenhuis voor de controle, vooral voor mijn afweer en magnesiumwaarden in mijn bloed. De arts zou maandagavond bellen voor de uitslag van de magnesium en om te vertellen of de magnesium afgebouwd mocht worden. Donderdagavond zou ze bellen of de bactrimel (een antibiotica om mijn longen te beschermen) mocht worden gestopt. Als dit zo was, mag ik overal weer naartoe (school, scouting, winkels, vrienden, etc.)

Maandagavond belde de arts om te vertellen dat de magnesium mocht worden afgebouwd, ik moest nu drie keer per dag de halve dosis innemen.

Zo gingen de dagen voorbij en werd het donderdag, een spannende dag, zou mijn gevangenschap opgeheven worden? Ik was de hele middag zenuwachtig, wanneer zou de arts toch bellen? Maar toen we om zes uur gingen eten, had er nog geen arts gebeld, terwijl ze maandag had gezegd dat ze rond zes uur zou bellen. Nog een uur ging voorbij maar geen arts die belde. Daarom belde mijn moeder het ziekenhuis, maar ja, de arts was al naar huis. En deze uitslag was niet belangrijk genoeg om de arts op haar privénummer te bellen. We moesten de volgende dag maar terugbellen.

Dus de volgende dag belde mijn moeder om 10:00 naar het ziekenhuis waar ze vertelden dat ze over een uur door andere arts over de uitslag zou worden teruggebeld. Uiteindelijk belde de arts om 10:40 om te vertellen dat de bactrimel gestopt werd en mijn gevangenschap voorbij was!!! Moest ik daar nu zo lang op wachten?

Ik ben meteen met mijn moeder wezen winkelen, eindelijk weer een winkel in. 's Avonds kwam de huisarts even langs om te vragen hoe het ging.

Zaterdag weer voor het eerst sinds juni weer bij een vriend thuis geweest. Verder ga ik nu maandag weer naar school, ik zal nu vast een van de weinige zijn die zich er zo op verheugt om naar school te gaan. =P

4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om dit allemaal te lezen, door het verhaal heen zit zo'n stijgende lijn: geweldig Leron. Ik ben zo blij voor je!

    Ga lekker genieten van alle "gewone" dingen die voor jou nu zo bijzonder zijn! In je energie zul je het best merken denk ik in het begin maar die gaat ook in en stijgende lijn als je alles weer kan en mag doen.

    Hier gaat alles z'n gangetje, Ben is druk op zolder om de trein af te breken, jaja het komt er echt van. Versneld doordat we een lekkage hebben op de badkamer en er daar waarschijnlijk een nieuwe moet komen, grrrrrrrrrrr. Al die troep!

    Geniet! en we horen weer van elkaar!

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Leron,

    wat een fijne uitslag weer! Gefeliciteerd man, helemaal top!

    Hoe gaat het op school, lukt het je al om regelmatig lessen te volgen of speelt de moeheid nog een grote rol?

    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Ben druk met kleinkinderen en de zolder afbreken, ik druk met m'n verfjes en inktjes en af en toe wat aan het huishouden doen. Nou ja dat laatste heeft momenteel weinig zin omdat door al dat slopen en zagen op zolder het huis in no time weer helemaal onder de troep ligt. Nou ja, als eerst maar eens de tafel is afgebroken dan wordt ons huisje weer fris en rein.

    Morgen heb ik een workshop in Ede die wordt gegeven door een Engelse dame. En die kan er wat van! Kate Crane, ik kan dus veel van haar leren! Het is van 10 tot 17 uur, en we maken dan een jaarboekje, nou ik heb er toch zin in! De komst van Sinterklaas is er niets bij!

    Leron, ik schrijf wel weer eens, leuk trouwens dat je bij Laurens bent geweest, jij weet als geen ander hoe het is! Ook al is elk ziekte geval per persoon anders.

    Groetjhes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Leron,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heerlijk dat je nu visite kunt ontvangen! Ben wel erg benieuwd hoe het met je gaat, op school, ga je al naar scouting, hoe gaat het met pijn- moeheid, dat soort dingen. Loop je alweer wat met je lieve hond, is je bouwpakket af is het fotoalbum van Disney mooi geworden, ook nog wat vraagjes.

    Hier gaat het goed, nog steeds creatief bezig, de zolder voor een groot deel afgebroken en al het nodige verkocht op MP, Een aantal prijsjes gewonnen met mijn kaarten, zo leuk als ze de kaart van jou kiezen, de eer is nog veel leuker dan de prijs! De badkamer lekt nog steeds dus nu maar besloten om een nieuwe te plaatsen, zonde van het geld maar ja....Weet je hoeveel inkt en stempels je daarvan kunt kopen, HEEL VEEL haha!

    Jongen een fijne dag en schrijf maar weer eens wat op je blogje,

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby

      Ik ga al weer naar school en naar scouting. Mijn conditie wordt steeds beter. Ik wandel soms met Tinka. Mijn bouwpakket is nog niet af, maar het fotoalbum is mooi geworden.
      Gefeliciteerd met de prijzen voor de kaartjes, zulke mooie kaarten verdienen gewoon een prijs en u verdient de eer. Hopelijk lukt de verbouwing en blijft er voor u nog genoeg geld over om mooie kaarten te blijven maken.

      Groetjes Leron

      Verwijderen