zondag 20 mei 2012

Eurodisney

Vrijdag 11 mei stond ik om acht uur vol spanning op, ik had er zin in. Na te hebben ontbeten kwam om kwart voor tien iemand van make-a-wish. Zij had twee tassen vol drinken en tijdschriften voor ons en een cadeautje voor mij mee. Het cadeautje bleek een boek te zijn die ik bijna in een ruk heb uitgelezen. Gelukkig zijn er meer delen van, ik heb dus weer wat te lezen. Om tien uur kwam de chauffeur, dus gauw de tassen in de bus gooien en vertrekken. Op naar Eurodisney!!

Na een chauffeurwissel in Tilburg nog een stop gehad voor de grens België-Frankrijk. Daarna in een keer doorgereden naar Eurodisney. Volgens de anderen werd ik hoe dichterbij we kwamen steeds drukker. 's Avonds om 19:00 kwamen we aan. Inge van make-a-wish stond al op ons te wachten. Ze had ons al ingecheckt en stond klaar met bagagekar en rolstoel. Zij liet ons de kamers zien, ergens ver weg op de vierde verdieping. Een heleboel gangen later waren we bij onze kamers, we hadden geen idee hoe we straks zelf de kamers konden vinden. De twee kamers lagen naast elkaar met een tussendeur, ze sloten dus mooi aan. Op iedere kamer waren twee tweepersoonsbedden, een wastafel, een wc en een douche/bad. Op de kamer gaf Inge uitleg over het park en gaf ze alle toegangsformulieren. Ik kreeg nog een waardebon van €33,-, te besteden in een van de winkels in Eurodisney. Ook kreeg ik een VIP-pas, zodat we overal als eerste in konden. Nadat ze de eetgelegenheden in het hotel had laten zien liet Inge ons Disney Village zien. Daar zijn allemaal winkeltjes en restaurants. Aan het eind van de straat namen we afscheid van haar en stonden we daar, verdwaasd en nog net niet verdwaald. We besloten om eerst maar in wat winkeltjes te gaan kijken. In de winkeltjes hebben we allemaal petten, pruiken en een soort haarbandjes gepast. Daarna gingen we eten. Na het eten vonden we wonderbaarlijk onze kamers weer terug, de route bleek ineens een stuk korter.

Zaterdagochtend ontbeten we om acht uur in Disney Village. In dat restaurant liepen ook Pluto, Teigetje en Iejoor, daar ben ik mee op de foto geweest. Het ontbijt was onbeperkt en heel lekker en leuk. Daarna gingen we eindelijk het park in!

In het park gingen we eerst in de trein om het hele park rond te kunnen kijken. Hier meteen mijn VIP-pas uitgeprobeerd en die werkte perfect. Daarna gingen we naar Autopia, lekker crossen in autootjes en hem echt zelf besturen. Natuurlijk sloeg net mijn auto vlak voor het einde af en moesten we bijna gaan duwen. 's Middags in Disney Village wat gegeten en wat gedronken. Dankzij de VIP-pas hadden we al het halve park gehad. Daar heb ik met mijn vader een cadeau bij de OAD-balie opgehaald, dat was een spelletjesdoos, een boekje en een pen. Daarna het park weer in gegaan. Bij een boomhut van Robinson Crusoe kon ik niet meer in de rolstoel blijven zitten en kon ik wonder boven wonder weer allemaal trappen lopen in de boomhut. Daarna was ik moe maar voldaan. 's Avonds tijdens de parade gingen we eten in Disney Village. We waren toen al bijna klaar met het park. 's Avonds ben ik met mijn zus wezen zwemmen.

Zondagochtend in het hotel genoten van een overheerlijk en onbeperkt ontbijt. Ik wist niet dat ik zoveel op kon op een ochtend. Na het ontbijt gingen we het park weer in en deden we de laatste attracties. Toen bleek ook dat mijn stem steeds minder werd, maar de stemming er niet minder om werd.

Daarna gingen we naar de Studios. Daar kwamen we tijdens een rustige busreis in een keer terecht in een grote ramp met vuur en heel veel water, dat bleek gelukkig allemaal in scene te zijn gezet. We hebben daar een motor/auto stuntshow gezien. Ook nog een heleboel andere leuke shows gezien zoals een interactieve show met Stitch, die reageerde op het publiek. Ook was daar een show met het draakje uit Mulan. Na een mini-parade te hebben gezien gingen we weer naar het andere park waar ik heb uitgerust in de wishlounge, heerlijk dat dat kon. Toen de parade gezien, die zag er leuk uit. Daarna in het park gegeten in een restaurant met onbeperkt buffet. Daarna nog een keer Autopia gedaan, twee keer 'voorgekropen' bij een achtbaan voor een leuke foto. Daarna naar een onbeschrijfelijke mooie en indrukwekkende lasershow zitten kijken. Daarna van mijn waardebon een hele grote Stampertje-knuffel gekocht.

Maandagochtend gauw de tassen ingepakt en na weer een lekker ontbijt nog even het park in geweest. Bij Disney Village met een soort luchtballon het hele park bekeken. Daarna nog naar het Studios park om nog een keer de busreis te doen en daar ook nog een leuke show gezien.

Toen was het helaas alweer half een en moest ik afscheid nemen van het park en gingen we helaas naar huis. Ik had onderhand geen stem meer over en werd door iedereen, zelfs de buschauffeur, uitgelachen. Onderweg nog wat geslapen en gelezen. Om negen uur waren we weer thuis. Ik was moe maar voldaan.

Het was een onvergetelijk weekend waar we met zijn allen van genoten hebben en nog met een glimlach op terug kijken.


Dit was het stuk over Eurodisney, waarschijnlijk komt morgen de rest over afgelopen week.

5 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een druk maar zeer vermakelijk weekend! Mooi om te horen dat het leuk was^
    Netjes geschreven trouwens!

    Laters,

    Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee, Leron!
    Wat heb jij een tof weekend gehad :D
    Mooi om te horen dat je er zo van genoten hebt !

    Groetjes Lara (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Leron,

    Wat goed om te lezen dat jullie er zo van genoten hebben. Wat kun jij trouwens boeiend schrijven! Je gaat vanzelf meelachen.

    Groet,
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zoals jij dat beschrijft! Ooit overwogen om schrijver te worden? Ja heerlijk is Disney he? wij zijn er ook geweest met de kinderen, toen het park net open was. Net of je een andere wereld in stapt en alles vergeet wat daar buiten is, zo leuk! Ben je ook in die achtbaan geweest waarin je word weggeschoten? Brrrr niets voor mij maar onze meiden vonden het geweldig. Wat leuk dat je een stamper hebt gekocht, heb je die bij je?
    Oei nieuwsgierig mens ben ik, HAHA,

    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk heb ik nooit overwogen om schrijver te worden, maar misschien komt het nog, hou de boekwinkels maar in de gaten. Ik ben wel in de achtbaan geweest waarin je wordt weggeschoten, die was heel erg leuk. Stampertje heb ik hier inderdaad bij me.
      De kaart komt hier wel een keer, maar inderdaad, met de post weet je het nooit.

      Leron

      Verwijderen