woensdag 4 april 2012

Uitslag en tweede kuur

Afgelopen dinsdag moest ik helaas weer naar het ziekenhuis om te beginnen met de tweede kuur. Nadat de kuur was aangesloten hadden we gesprek met onze arts. De arts vertelde dat er geen match is tussen mijn boers of zus en mij, ze zijn dus niet geschikt als mijn donor voor de beenmergtransplantatie. Op bepaalde punten matchen ze wel, en op bepaalde punten niet. Daarom gaat het ziekenhuis eerst op zoek naar een betere donor in het nationaal donorregister, is die er niet, dan wordt toch mijn broer(s) of zus donor. Hoe dat allemaal precies zit weten we nog niet. Ook nog een positief puntje; mijn beenmerg en hersenvocht is schoon. Na het gesprek moesten we wachten tot de kuur was ingelopen, daarna gingen we naar het ODBC (Operatief Dagbehandelingscentrum) voor de beenmerg- en lumbaalpunctie. De puncties zijn goed gegaan, daarna weer op naar huis. Thuis lekker op de bank gelegen (na een lumbaalpunctie moet ik een poosje plat blijven liggen) dus mijn avondeten werd mooi naar me toegebracht.

Vandaag lekker uitgeslapen en om 12.15 weer richting het UMCG. Daar weer 2 uur gezeten voor een uurtje kuren, lekker snel dus... Eenmaal klaar weer mooi naar huis, 16.00 was ik thuis. Tot mijn schrik was die gekke oom van mij er ook nog plotseling, onaangekondigd, hij bleef lang hangen, echt niet weg te krijgen (citaat van mijn oom zelf).

Ik ben onlangs door de moeder van een lotgenootje aangemeld voor “post voor kanjers” dit is een netwerk van zo'n 300 mensen die allemaal leuke kaartjes gaan sturen. Het eerste kaartje is inmiddels binnen.

1 opmerking:

  1. Hoi Leron,

    Wat een gedoe allemaal. Weer elke dag naar het ziekenhuis voor een kuur. Hopelijk wordt er een goede donor gevonden in de nationale donorbank.
    Sterkte weer, de komende weken! Enne, die oom, heb je die nog weg kunnen praten?

    Groet,
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen