zaterdag 13 juli 2013

Toch maar weer een update

Na zo'n vijf maanden toch maar weer eens de tijd genomen om een blog te schrijven. Er is best wel wat gebeurd in die tijd. Ook heb ik veel zalfjes gesmeerd tegen van alles en nog wat (onder andere een droge huid) waarmee ik nu nog steeds niet helemaal klaar ben. Verder heb ik ook leuke dingen gedaan, maar dat is hieronder allemaal te lezen. Wees wel gewaarschuwd, in word waren het zo'n drie A4'tjes vol.

Maart begon niet zo goed toen bleek dat ik gordelroos had. Dit is een infectie die veroorzaakt wordt door hetzelfde virus dat waterpokken veroorzaakt. Dat virus gaat na besmetting niet meer weg uit je lichaam en kan bij een verminderde afweer de kop opsteken en zo gordelroos veroorzaakt, waarbij je vooral veel jeuk hebt. Ik had zelf ook jeuk en pijn, waardoor ik een tijdje niet naar school kon. Ik heb thuis gelukkig wel wat door kunnen werken waardoor ik niet weer achter zou gaan lopen. Na een paar weken ging het ook weer beter en kon ik weer naar school. Mijn conditie is door de gordelroos wel weer achteruit gegaan.
De zaterdag, zondag en maandag rond Pasen heb ik met drie vrienden van scouting een hike gelopen. Dit is een wandeltocht waarbij je zelf al je spullen moet meesjouwen tijdens het wandelen, zoals kleding, kookspullen, slaapspullen en je tent. Omdat mijn conditie nog niet goed was, hoefde ik niet zelf al mijn spullen mee te nemen. Ik had alleen een dagrugzak op mijn rug met de spullen voor tijdens het wandelen. Mijn andere spullen werden door de begeleiders naar het kampterrein vervoerd. Dit hield onder andere in dat in die rugzak alle tenten zaten voor ons vieren :D. Dit is bij een andere hike ook al eens gebeurd. De hike was wel heel leuk en gezellig, we zijn bij een restaurant langsgegaan voor drinken met wat lekkers, we hebben patat op bij de snackbar en pannenkoeken bij een pannenkoekenhuis.
13 april was de reünie van winterkolder in Nijmegen. Dat was erg gezellig. Eerst met paar mensen praten en daarna buiten met een voetbal lummelen. Daarna konden we de film zien van winterkolder, die was erg mooi. Ook kregen we een kampkrant mee waarop ook de namen van al het eten stond. De soep met witte stukjes van zaterdag was aspergesoep, de pannenkoek/poffertjes reepjes waren kaiserschmarren, de bouillon met soepballetjes was bak-erbensoep en de saus was gewoon roomsaus. De soep met grote deegbollen van dinsdag heeft geen naam, in de kampkrant staat die als soep met hele grote ballen. De soep met pannenkoekreepjes van woensdag was fritatensuppe en de preisoep van vrijdag was onbestendige creme-soep met croutons. Verder klopt het wel wat ik heb opgeschreven. Na de film nog heb ik nog even met mijn ouders buiten gezeten en daarna ben ik naar huis gegaan.
21 april hadden we een familiedag ter gelegenheid van de verjaardag van mijn oma, dat was erg gezellig. Eerst ben ik achterop de motor van mijn zus naar mijn oom en tante gereden, dat was een rit van anderhalf uur. Ondanks een wegafzetting waren mijn zus en ik toch nog op tijd. We gingen ook in een bos een soort gps-speurtocht doen. Er waren vijf groepjes en die moesten allemaal een soort plaatjes opzoeken, 15 in totaal. Uiteindelijk heeft het groepje waar ik in zat gewonnen. Daarna heb ik met een paar familieleden getennist. Na het tennissen gingen we eten en daarna heb ik met nog een paar anderen gevolleybald. Daarna gingen we weer naar huis.
Van 13 mei tot en met 17 mei ben ik met school op werkweek naar Barcelona geweest. Ik moest maandag om 2:00 op school zijn om met de bus naar Schiphol te vertrekken. In de ochtend kwamen we aan in Barcelona. Die maandag was ik wel moe, en we zijn eerst naar een park van Gaudi geweest. Het was wel ver lopen, en dat was erg vermoeiend. Het park zelf was erg mooi. De andere dagen zijn we nog naar een natuurwetenschappelijk museum geweest, dat was interessant. Verder zijn we bij het voetbalstadion geweest, dat was mooi. We zijn naar een fort boven op de berg geweest, maar  omdat ik te moe was om de berg op te wandelen ben ik met de kabelbaan geweest, dat was een stuk minder vermoeiend. Boven op de berg hadden we een mooi uitzicht. We zijn ook naar het olympisch stadion geweest, maar daar waren nu de X-games, dus van het stadion zelf hebben we niets gezien, maar de X-games waren ook leuk om naar te kijken. Verder zijn we ook naar de Sagrada Familia geweest, die was heel erg mooi om nu echt van binnen te zien. Ook hebben we een fietstocht door Barcelona gedaan en zijn we naar de rambla’s gegaan, dat is een bekende toeristische straat in Barcelona. Uiteindelijk zijn we vrijdagavond weer naar Nederland vertrokken en stond ik zaterdagnacht om 2:00 weer op school. De werkweek was erg leuk maar ook erg vermoeiend.
3 juni moest ik weer naar Leiden. Daar had ik ook een longfunctietest. Uit die test kon de arts alleen nog niet veel halen omdat de test niet compleet was, dus die met weer worden overgedaan in Groningen. Mijn longen zijn misschien wel iets beschadigd, dat kan ook een van de oorzaken zijn van mijn verminderde conditie. Aan mijn verkoudheid, die ik onderhand al een jaar heb, kunnen ze ook nog niets doen. Het kan zijn dat het een opeenvolging is van allerlei virussen, maar antibiotica werkt helaas niet tegen virussen. Verder is er weer bloed afgenomen, voor het eerst sinds tijden uit mijn elleboog in plaats van uit mijn VAP. Kom ik toch langzaam over mijn prikken- in- elleboogfobie heen.
's Avonds ben ik samen met mijn moeder, mijn zus en een vriend van mij naar het dolfinarium geweest voor actie van dreamnight at the zoo. Dit is een actie waarbij heel veel dierentuinen in juni één avond gratis open voor gezinnen waarvan een kind langdurig en/of ernstig ziek is. Ik ben met mijn zus twee jaar geleden nog in het dolfinarium geweest, maar mijn vriend was er nog nooit geweest. Hoewel veel shows was erg leuk. Aan het eind van de dag moest iedereen naar het gebouw van de dolfijnenshow waar we de nieuwste show te zien kregen: Aquabella. Die was heel erg mooi. Daarna zijn we naar huis gegaan.
14, 15 en 16 juni had ik een scoutingkamp in Doldersum. Het kamp viel midden in de toetsweek van school, maar dat maakte niet heel veel uit. Het kamp was erg leuk en gezellig, maar ook wel vermoeiend, ook omdat ik niet heel goed heb geslapen.
3-7 was mijn laatste dag school voor de vakantie, ik hoefde alleen mijn rapport op te halen. Mijn rapport ziet er goed uit, mijn laagste cijfer is een zeven, en voor de rest achten, negens en afgerond één tien, oftewel ik ga volgend jaar naar VWO+ 5.
5, 6 en 7 juli hadden we dorpsfeest, dat was wel gezellig. Op zaterdag- en zondagavond ben ik ‘s avonds naar de tent geweest voor de bands die optraden. Zondagmiddag was er een survivaltocht waarbij onder anderen mijn zus, mijn moeder en ik meehielpen als vrijwilliger. De deelnemers moesten onder andere door een sloot en met een vlot varen. Ik stond met mijn moeder bij de laatste post, waarbij de deelnemers een piramide moesten maken tegen een wagen op om zo bij een ballon te komen die ze kapot moesten maken. Dit was erg leuk om te zien.
10 juli was er op het TT- circuit van assen een circuitdag georganiseerd door Against Cancer het hele gezin. Toen we er waren parkeerde naast ons een ander gezin dat we kenden uit het ziekenhuis. Bij de ingang moesten we ook een kaart envelop trekken, en als er een kaartje van een helikopter in zat, mocht je als één van de vierenveertig gezinnen een rondvlucht maken met de helikopter met drie personen. Ik trok de goede envelop en mocht dus ook in de helikopter om 11:50. Eerst gingen we nog naar het circuit waar we mee konden rijden in een raceauto. Ik zat in een open auto en ben vijf rondjes over het circuit gereden, terwijl de rest maar twee of drie rondjes had. Daarna gingen we met een BMW naar het terrein van de helikopter waar ik samen met mijn zus en oudste broer een rondvlucht over het terrein gemaakt heb, het was de eerste keer dat ik in een helikopter zat. De vlucht was erg leuk. Daarna zijn we naar het defensie terrein gegaan waar we met mee konden rijden in een Dakar truck en in wat kleinere Dakar auto’s. Dit was erg leuk, en ik ben ook twee keer met een wat kleinere Dakar auto meegereden. Vervolgens gingen we met het legerbusje weer terug om pauze te houden. Er waren optredens en er werden mensen bedankt. Er werd ook gevraagd of een kanjer op het podium wilde vertellen over de helikoptervlucht. Helaas zat ik vooraan en stootte mijn zus mij voor de grap aan om er wat over te vertellen. Natuurlijk moest de man op het podium dat net zien en moest ik dus het podium op. Na de pauze hebben we eerst over het terrein gewandeld en gekeken bij de verschillende bedrijven die er waren, zoals de politie, het leger en de ANWB. De brandweer was er ook, en daar werden mijn handen volgestopt met onder andere ballonnen en pennen door de man die erbij stond. Daarna zijn mijn zus en ik achterop de motor het circuit over geweest. Ik ging 140 k/h en mijn zus ging 200 k/h. Dit was ook weer erg leuk. Mijn zus kreeg een soort kniebeschermer mee van de coureur omdat ze het zo goed deed toen ze achterop zat. Daarna moesten we wachten op onze arrestatie, zodat we per arrestantenbusje naar de politieboten konden. Daar hebben we allemaal meegevaren in een speedboot van de politie. Vervolgens met een BMW weer terug naar het hoofdterrein. Daar zijn we nog in een hoogwerker van de brandweer geweest. Daarna we nog met het gezin die we op de parkeerplaats al tegenkwamen een patatje gegeten. Toen we weg gingen hebben we nog een goodybag opgehaald en kregen we ook een stuk of elf ice tea flesjes mee die nog over waren. Het was een erg leuke dag.
11 juli ben ik met mijn zus naar mijn oma geweest, daar hebben we foto’s van de circuitdag laten zien,we hebben gegeten, wat gepraat en een potje gekaart. Daarna zijn we nog bij een oom langsgegaan. Hij had jonge eendjes en zwanen in het water achter zijn huis. We zijn bij mijn oom ook nog wat gaan eten bij de snackbar. Daarna gingen mijn zus en ik om negen uur naar huis, een reis van anderhalf uur. Mijn moeder stuurde net een sms’ je of we bij de Mac Donalds een Mac Flurry aan het halen waren toen we net bij de drive-in stonden voor een Mac Flurry. Uiteindelijk waren we zo om 22:45 thuis.
Afgelopen maanden ben ik ook nog een paar keer naar Groningen geweest voor een beenmergpunctie. Mijn beenmerg is nog steeds schoon. Over twee weken ga ik weer naar Groningen en dan krijg ik daar ook de nu hopelijk volledige longfunctietest.
Als afsluiter van dit blog nog een plan voor de toekomst. Mijn zus en ik willen in de zomervakantie mee met de drie weekse world jamboree van scouting in Japan en daarna nog een paar weken blijven. Dit houdt in dat ik nu voor €4000,- mag gaan sparen.

1 opmerking:

  1. wow man wat een verhaal! Ik heb wel wat vragen/ opmerkingen:

    Wat een super rapport, gefeliciteerd, fijn!

    Wat geweldig in het dolfinarium en op het circuit in Assen helemaal top, met een helikopter!

    Lekker sneaky hoor die tenten bij de hike, maar groot gelijk!

    Hoe ga je dat geld bij elkaar sparen, komt er een speciale actie: help Leron en Seline naar Japan! met iets verkopen, bv zelfgemaakte vogelhuisjes of kerststukjes of doosjes gevuld met bonbons? Of een sponsorloop? Of giften van bedrijven? Als ik iets kan doen, hoor ik het graag! Gun het jullie van harte!

    Barcelona was ook geweldig, vervelend dat de moeheid dan zo'n roet in het eten strooit maar je hebt het mooi gedaan. En gordelroos is zo'n vervelende uitslag en doet zo zeer omdat het echt op je zenuwbanen zit. Hoop dat je er nu van verlost blijft!

    Leron, heel leuk om te lezen en we hebben nog contact over de dierentuin!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen